Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas konkurentsiamet peksab omasid?

    Konkurentsiamet võib nagu välk selgest taevast teha Tallinna Lennujaamale hiigeltrahvi 250 miljoni krooni ulatuses, ehkki keegi pole lennujaama peale kaebust esitanudki. Lennujaama tegevjuhid võivad isegi vangi minna.
    Äripäev annab endale aru, et konkurentsiameti aktiivsus tuleneb meie peatsest Euroopa Liitu astumisest, kus õiglast konkurentsi jälgitakse karmilt. See, mis turgu valitsevat või olulist turujõudu omavat ettevõtet näib kiusavat, annab siiski parema tegutsemisvõimaluse väiksematele ettevõtetele ja kaitseb tarbijat.
    Me ei tea, kas Tallinna Lennujaama on põhjust kohe risti lüüa. Avastas ju konkurentsiamet vaid mõningaid raamatupidamise reeglite rikkumisi ? raamatupidamise väidetavat läbipaistmatust, mis seisnes lennujaama põhi- ja lisategevusalade mittelahkulöömises.
    Kui niisugust tüüpi rikkumised oleks meie ettevõtluskeskkonna rängimad ? karistuste karmus sellele aga viitab ?, siis oleksime küll kergesti pääsenud. Kuid nii, nagu nulltolerantsi idee ei tee suurt vahet eksimuse tõsidusel, vaid peab tähtsaks rikkumise fakti ennast, nii tuleb ka Tallinna Lennujaamal hakata tõestama, et ta pole meelega kellegi suhtes kurja teinud. Et keegi kaebust esitanud pole, siis tundub, et keegi pole konkurentsi mõttes ka kahju saanud.
    16. aprilli Äripäevas kommenteerib vandeadvokaat Indrek Teder Eesti olukorda tabavalt, et ?reaalse kahju tekkimine konkurentsile ei ole koosseisutunnus ega kuulu tõendamisele. Pole oluline, kas süüdlase tegevus toob kahju turule tervikuna või konkreetsele tarbijale või kas keegi üldse saab kahju?.
    Vandeadvokaadi kommentaarist selgub, et Eesti konkurentsiseadus on üks karmimaid Euroopas ja see võib meie enda konkurentsivõimele, võrreldes teiste Euroopa Liidu riikidega, kahju tekitada.
    Niiviisi võib ju igale suuremale ettevõttele turja karata ? kui ainult on avastatud mõni pisieksimus ? ja lajatada trahviga, mis võib ulatuda kuni 10 protsendini aastakäibest, või vangi panna. Seaduses on liialdatud karistuste kriminaliseeritusega.
    Peale Tallinna Lennujaama on vitsad soolas veel Eesti Raudteele, Videoplaneti kaubamärgi all videosid ja DVDsid müüva V&K Holdingule ning Magnum Medicalile. Neist viimase vastu pole samuti keegi kaebust esitanud: konkurentsiamet algatas kriminaalmenetluse talle teadaolevate asjaolude najal ise.
    Me hindame konkurentsiseadust siiski ses plaanis, et suured firmad ei saa enam niiöelda massiga lüüa ja väiksemaid jõuga turult välja trügida, kui neil niisugune tahtmine peaks tekkima. Seega väikeettevõtetele peaks kasu silmaga näha olema.
    Kui suure turuosaga ettevõtted on teravdatud tähelepanu all, siis meie hinnangul on see ka suurtele endale hea, sest eksimustest või võimalikust kriisist on olemas eelinfo ja jõuab kiiresti reageerida.
    Ka tarbijale on kasulikum, kui konkurents suurte ja väikeste ettevõtete vahel toimiks. Konkurentsile avatud turgudel on hinnad üldjuhul madalamad kui suletud, monopoolsel turul. Euroopa Liit jälgib valvsalt ka võimalikke kartellileppeid turuosaliste seas, mis seab sedakorda tarbija ebavõrdsesse olukorda.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.