Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Plastikpudelis õlu röövis Tartu Õlletehaselt 4% turuosa
Tartu Õlletehase juht Tarmo Noobi kinnitusel on Tartu Õlletehase turuosa tõepoolest kukkunud, samas kui müük on aastaga 5 protsenti suurenenud. ?Turg on rohkem kasvanud kui meie müük,? lausus ta. Võrreldes eelmise aasta esimese kvartali 38 protsendiga oli Tartu Õlletehase turuosa tänavu samal perioodil 34 protsenti. Saku Õlletehase turuosa on langenud 2 protsenti, 42 protsendile. Samas Viru Õlletehas on kasvatanud oma turgu 11 protsendipunkti võrra, 17 protsendile.
Noop lisas, et õlu on ainus, mis Tartu Õlletehase tootegruppidest turuosa on kaotanud, sest näiteks long drink?id on kasvatanud oma turuosa 49?59, siidrid 36?46, karastusjoogid 20?42 ja vesi 15?31 protsendini.
Õlleturu kaotamise põhjus on Noobi kinnitusel Eestis eelmisel aastal kiiret populaarsust kogunud odavas plastikpudelis õlu, mis on praeguseks vallutanud juba kolmandiku kogu Eesti õlleturust. Tartu Õlletehas jõudis PET-õlle ehk plastikpudelis õllega poelettidele alles selle aasta märtsis, samas kui Viru Õlu oli sama segmendi tootega juba mullu aprillist kuni septembrini kasvatanud oma turuosa 11 protsendi võrra. ?Sisuliselt puudusime me selle aasta esimesel kahel kuul 30 protsendilt turult,? lausus Noop.
Noop avaldas lootust, et PET-õlle osakaal tulevikus siiski veidi langeb, sest eeldatavasti järgmisest aastast jõustuv pakendiseadus koos õllepudelile rakendatava tagatisrahasüsteemiga muudab klaaspudelis õlle hinna oma olemuselt madalamaks kui plastpakendis.