Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tihe konkurents kisub Kaubamaja hoogu alla
Tallinna Kaubamaja netokäive kasvas esimeses kvartalis ligi viiendiku, 433 miljoni krooni, teatas firma börsile. Kontserni eelmise aasta võrreldava perioodi müük oli 364,7 miljonit krooni. Kontserni esimese kolme kuu puhaskasum oli 7,2 miljonit krooni. Tulemus on 8,4 miljoni krooni võrra suurem kui eelmise aasta samal perioodil, mil kontserni kahjum oli 1,2 miljonit krooni.
Kontserni keskmine müügipind oli esimeses kvartalis 34 315 m², eelmise aasta samal perioodil 31 640 m². Kontserni käibe kasv oli 18,7 protsenti ning müügipinna kasv 8,5 protsenti. Seega ületas käibe kasv müügipinna kasvu enam kui kaks korda. ?Tehtud investeeringud on läinud õigesse kohta ning Kaubamaja efektiivsus kasvab,? ütles firma juhatuse esimees Raul Puusepp.
Ühispanga analüütik Sander Danil Tallinna Kaubamaja aktsiat hetkel siiski osta ei soovita. ?Kaubanduses on oodata konkurentsi tihenemist ning sellest tulenevat täiendavat survet kasumimarginaalidele, sest tarbimise kasv peaks paari aasta perspektiivis oluliselt aeglustuma,? ütles Danil. Tema sõnul saavutavad edu need, kes suudavad teistest märgatavalt eristuda. Siinkohal võib Tallinna Kaubamaja tegevus Viru keskuses oma moekaubanduse kontseptsiooniga kujuneda isegi suhteliselt edukaks. Konkreetne soovitus aktsiale ja hinnasiht on hetkel ülevaatamisel.
Hansabank Marketsi peaanalüütik Urmas Riiel soovitab Kaubamaja aktsiat hetkel hoida, hinnasihiks on ekspert määranud 109,5 krooni. Tema sõnul oli Kaubamaja esimese kvartali müük ootustest veidi väiksem, kasum aga vastas täpselt ootustele.
Riieli ütluste kohaselt peaks Viru keskuse avamine Tallinna Kaubamaja tulemustele tulevikus positiivselt mõjuma. Ka teises kvartalis ootab Riiel kontsernile sama suurt käibe kasvu. Ostuks on aktsia aga tema sõnutsi liiga kallis.
Puusepa sõnul mõjutas kontserni käibe kasvu kõige enam Selveri kett, mille käive kasvas esimeses kvartalis 26%.
Kaubamajade käibe kasv oli esimeses kvartalis 7%. Sellest veerandi andis Rocca al Mare moekauplus, samuti avaldas positiivset mõju Viru keskusesse planeeritud uute kaubamärkide avamiseelne müük.
Laienemisega Viru keskusesse kasvas Tallinna Kaubamaja müügipind 1,6 korda. Viru keskusesse investeeriti Puusepa sõnul 70 miljonit krooni ja Kaubamaja vana maja uuendamisse 25 miljonit krooni.
Tallinna Kaubamaja aktsia on sel aastal olnud Tallinna börsil suurim tõusja. Alates jaanuarist on aktsia hind kerkinud ligi 50%, makstes eile 108,27 krooni. Lisaks on väärtpaber sulgunud 18 korral rekordtasemel.
Osta aga analüütikud Tallinna Kaubamaja aktsiat enam ei soovita, sest see on liiga kallis. LHV maakleri Alo Vallikivi sõnul on aktsiasse juba liiga palju ootusi sisse arvestatud, nagu näiteks Viru keskuse avamine ja Selverite edukas ümberorienteerumine rikkalt klientuurilt keskmisele.
Hansabank Marketsi 12. aprillil avaldatud analüüsi kohaselt on Tallinna Kaubamaja võrreldes kaubamajadega Stockmann, Wal-Mart Stores ning Sears, Roebuck and Co. hinna ja kasumi suhtarvu (P/E) järgi üsna odav. Tallinna Kaubamaja selle aasta hinna ja kasumi suhteks on märgitud 10,42, Stockmannil 15,56, Wal-Mart Storesil 24,73 ja Sears, Roebuck and Co.-l 11,55. Omakapitali tootluselt (ROE) on Tallinna Kaubamaja paremuselt teine. Wal-Martil on vastav näitaja 18, Tallinna Kaubamajal 14 ning teisel kahel 10 protsenti.