Pärast Euroopa Liiduga liitumist tuleb Norrast pärit forelli, lõhe ja heeringa eest kuni veerandi võrra rohkem maksta.
Järve Selveri kalaletimüüja Urve ütleb SL Õhtulehele, et tegelikult on filee hinnad juba praegu vaikselt tõusnud. «Sellegipoolest ostavad inimesed kala väga palju. Forelli ostetakse, eriti hästi läheb praegu aga lõhe, samuti kõik fileeritud kalad, ka Eesti kala,» kinnitab ta.
Ühe suurema kalaimportija M. V. Wooli müügijuhi Indrek Rajangu sõnul toovad nemad forelli, lõhet ja heeringat põhiliselt Norrast, mistõttu võib näiteks forell kallineda tollimaksude arvel umbes veerandi võrra. «Täpne protsent oli vist 23,5. Lõhe seevastu saab otsa 2-3 protsenti, heeringas ca 15 protsenti,» loetleb müügijuht hinnatõusunumbreid. «Selge on see, et lõhe müük oluliselt kasvab ja forelli oma langeb. Samas hoiame silmad lahti ka ses suhtes, kust saaks antud kalasid odavamalt.»
Rajangu lisab, et kuigi forelli võib ka kohalikest kalakasvandustest osta, ei saa nende varustamisvõimes eriti kindel olla.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tollimaks ei pruugi puutumata jätta ka sisseveetavat (hõbe)heiki, turska ja muid kalatoodete tooraineks mõeldud kala. «Nende puhul on aga protsendid pisemad,» lohutab Rajangu, kuid on kindel, et vähemalt forelli, lõhe ja heeringa osas hinnad ka tollimaksu ulatuses tõusevad.
Sisuliselt tähendaks see seda, et praegu umbes 85 krooni maksva forellikilo eest peaks tulevikus välja käima keskeltläbi 105-110 krooni. Ta ei usu, et poed veel omakorda kalahindu kergitaksid. «Inimeste ostujõud ei tuleks hinnaralliga enam kaasa ning kaup jääks lihtsalt lettidele seisma,» ütleb Rajangu.