Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BMW südamega Fordile kuuluv Land Rover

    Iseküsimus, kui palju Fordi on üldse võimalik enam Ameerika autotootjaks nimetada, sest Euroopa üksus erineb suure lombi tagusest nagu öö ja päev. Kuid siiski, ka Freelander läheb eriti hästi kaubaks just Ameerikas, Euroopas piirdub tema osakaal laias laastus nende autoostjatega, kes tahavad endale ilmtingimata just Land Roverit ja ei ühtki teist autot.
    Põhimõtteliselt pole uuenenud Freelanderile midagi ette heita. Mootor, mis on talle kapoti alla jäänud neist aegadest, kui Land Rover ja Rover kogu täiega BMW-le kuulus (tänaseks on BMW-le alles jäänud vaid Mini), viib autot edasi igati vaikselt ja mõnusalt, käigud lülituvad täpselt ja nii vedrustus kui roolitunnetus on autol täiesti tipp-topp. Ainus sisuline kiiks, mis sellel autol on, tuleneb Land Roveritele omasest kõrgest istumisest. Tõsi, ülevaade on autost hea, aga kui ikka kõrvalistuja põlved ulatuvad kõrgemale armatuurlauast ja juhil istumine juba nii kõrge, et rool varjab osa spidomeetritabloost, siis see on juba liig mis liig. Ja neid kordi, mil autost väljudes pea vastu ukseaugu ülemist serva ära lüüakse, ei jõua proovisõidu ajal kokku lugedagi. Ilmselt harjub inimene ka sellega, sest kui näiteks toas on madal laelamp ja see siis mingil hetkel ära võtta, käib terve pere veel pool aastat kummargil selle koha alt läbi. Nii et mis siin ikka iriseda. Aga arusaamatu sellegipoolest.
    Mis siis uuel Freelanderil aga muutus? Peamiselt muidugi välimus. Esiosa on autol saanud märksa stiilsema ja jõulisema ilme, armatuurlaud on muutunud märgatavalt soliidsemaks ja kokkuvõttes jätab uus auto vägagi sümpaatse mulje. Tagaukse akent saab keskkonsoolis oleva nupu abil alla lasta. Veidi liigub see aga iga kord kui tagaluugi avamise nupule vajutada. Avades vajub klaas alla, ukse kinni lükates tõuseb oma kohale tagasi.
    Lisaks kahele diiselmootorile (üks 109 ja teine 112 hj) on Freelanderil saadaval ka 1,8-liitrine R4- ja 2,5-liitrine V6-bensiinimootor. Kuid arvata võib, et esimene neist on üle pooleteise tonni kaaluva maasturi jaoks ilmselgelt nõrguke, teisele aga ei jaksa bensiini sisse kallata. Sestap on diiselmootor selliste nelikveoliste sõiduriistade jaoks ainumõeldav lahendus. Vaid diiselmootori jõuliselt madal pöördemoment jaksab pöörangutel viskosiduri ahistavat pidurdusjõudu ilma suurema energiavajaduseta ületada.
    Mis puudutab Land Roveri hinda, siis see paneb küll mõtlema. Kõige lahjema versiooni hind, millel on 1,8-liitrine bensiinimootor, algab 418 300 kroonist, diiselmootoriga isendi saab kätte 451 100 krooniga. Konkurentide hindu võrreldes on Land Roveri ainsaks lootuseks, et viimastele homsest rakenduv aktsiisimaks hinnalisa toob, vastasel juhul on üsna raske kliendile selgitada, mille poolest see auto nii palju rohkem väärt on kui mõni teine. Kui too just muidugi paadunud Land Roveri fänn ei ole.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Wise’i tulemuste järel hakkas aktsia odavnema
Wise’i aktsia hind on teisipäeval avaldatud kvartali tulemuste järgselt kukkunud pea kümnendiku jagu.
Wise’i aktsia hind on teisipäeval avaldatud kvartali tulemuste järgselt kukkunud pea kümnendiku jagu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Taavi Kotka: IT-ettevõtted on muutunud ahneks
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.