Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud autod hüppeliselt ei odavne

    Esimesest maist ei pea kasutatud autosid importiv firma enam tasuma käibemaksu kohe piiril nagu seni. Äripäeva küsitletud kasutatud autode importijad ja müüjad kinnitasid aga, et vastupidiselt levinud arvamusele ja ootusele ei langeta käibemaksumuudatus kasutatud autode hinda.
    Tartus kasutatud autosid müüv OÜ Ropka Autopood juhataja Aivar Aland ütles, et firmalt kasutatud autot ostes ei lähe see maikuust käibemaksu võrra odavamaks. ?Ega käibemaks ei jää ju autolt maksmata, lihtsalt firma ei pea seda kohe piiril maksma, vaid see makstakse siis, kui auto müüakse,? rääkis Aland. ?Sellepärast ma ei usugi, et mai algusest kõikidel autohindadel kohe punased jooned peal on.?
    Samas möönis Aland, et ostes auto eraisikult, kes on selle ise välismaalt toonud, võib hind tõesti käibemaksu võrra madalam olla.
    Tallinnas kasutatud autode müügiga tegeleva Auto ja Karavan OÜ juhataja Vilmar Engel sõnas, et ettevõtjale on muudatus kasulik, sest ta ei pea enam panema raha käibemaksu alla kinni. ?Ma ei pea enam riigile tasuta laenu andma,? ütles Engel. ?Samas käibemaksu võrra odavamaks autod küll ei lähe, sest maks ei jää ju tasumata, vaid tasutakse teisel ajal.?
    Valgas kasutatud autode impordi ja müügiga tegeleva ASi A-Karuse juhataja Allain Karuse hinnangul lähevad odavamaks ehk need autod, mille toovad Eestisse eraisikud. Karuse, kelle firma pakub ka veoteenuseid, rääkis, et eraisikud, kes Saksamaalt autosid toovad, on broneerinud treilerikohti just maikuusse, kuna nad saavad siis säästa käibemaksu. ?Üldjoontes aga hakkab meie leib kokku kuivama, iga kuu ostetakse kasutatud autosid üha vähem,? sõnas Karuse.
    Maksu- ja tolliameti teatel ei pea alates 1. maist kasutatud autode soetamisel teise liikmesriigi maksukohustuslaselt tasuma piiril käibemaksu.
    Muudatus kehtib juhul, kui autode müüja arvestab oma maksustatava käibena kasutatud auto müügi- ja ostuhinna vahe ja maksab sellelt vahelt kohe ära oma riigi käibemaksu, vahendas maksu- ja tolliameti pressiesindaja. Sellisel juhul ei näita müüja väljastataval arvel seda käibemaksu, kuid arvel peab olema viide kuuenda direktiivi artiklile 26a.
    Kui kasutatud auto ostja ei ole registreeritud maksukohustuslane, siis arvestab tehingult käibemaksu müüja ning ostja Eestis täiendavalt käibemaksu tasuma ei pea. Füüsilisel isikul, kes soetab teisest ELi liikmesriigist kasutatud auto oma tarbeks, pole Eestis mingit maksukohustust.
    Mitu kasutatud autot aastas võib eraisik enda tarbeks tuua, ilma et maksuamet hakkaks teda kahtlustama ettevõtluses, ei ole maksu- ja tolliamet üheselt paika pannud.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.