Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mazda MPV - praktiline reisisell
Siiani oli Mazda MPV saadaval seitsmekohalisena, koos mudeliuuendusega jõudis turule kuuekohaline versioon, mille kolmanda istmerea saab ühe lihtsa liigutusega põrandasse ära peita (tõsi, eelnevalt tuleb peatoed eemaldada, kuid see ei võta kaua aega). Igatahes kasvab seeläbi pagasiruumi mahutavus märgatavalt. Elu on näidanud, et kui sellist autot juba omada, läheb tegelikkuses enamat kui viit istekohta tarvis üsna harva. Kohta, kuhu asju paigutada, aga märksa enam. Sestap on MPV igati mõistlik lahendus: kui tarvis, sõidutad inimesi, kui tarvis, siis asju. Saadaval on ka senine seitsmekohaline variant, hind on neil üks ja sama.
Lisaks uuele istmepaigutamisvõimalusele uuenes MPV ka väliselt. Ta sai uued tuled ning uue esivõre, sisemuselt paranes materjalivalik, Mazda6-lt omandati stiilne rool ja veel nipet-näpet.
Kui vaadelda teda kui diiselmootoriga reisiautot, edestab ta teisi kõnealuseid mudeliuuendusi säästlikkusega. Kaheliitrise diiselmootori kütusekulu maanteesõidul on vaid 6,2 liitrit 100 km kohta, mis lubab tal tankimata läbida paagitäiega umbes 1200 km. See on peaaegu sama palju kui Tallinnast Berliini. Kui aga näiteks Leedus Poola piiril paak täis panna, võib vabalt Baieri nõlvadele välja veereda. Ja kui reisisihiks võtta ka Euroopa kaugeim tipp, Lõuna-Hispaania, peab kogu edasi-tagasi reisi vältel vaid seitse korda tankima. Ehkki kilomeetreid kogub selle aja vältel 9000 tuuri.
Küll aga on MPV üheks miinuseks teistega võrreldes see, et diiselmootorile ei saa lisada automaatkäigukasti. Seevastu kõik muu on tal baasvarustuses juba olemas: CD-raadio, kliimaseade ja muu. Kui arvestada varustust, siis pole kahtlustki, et 420 000 krooni eest teist sama säästlikku ja sama rikkaliku varustusega reisiautot naljalt ei leia. Mis sest, et teistest suurtest on ta tsipa pisem.