Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Stiilne Volkar tiksub vaikselt ja säästlikult
Volkswagen Transporter ja temal baseeruv mahtauto Multivan on Eestis populaarsed rohkem autovaraste seas, ostjad millegipärast ei ole teda suisa lemmikute hulka arvanud. Kas eelarvamus tema kohta pärineb aegadest, mil tagamootoriga Transporterid linna vahel plärisedes tossu üles keerutasid, või millestki muust pole teada. Täna on lood Transporteri ja Multivaniga igatahes sootuks teised. Pole enam mingit päramootorit ega sellega kaasnevat plärinat. On võimsad 2,5-liitrised ja viiesilindrilised pumppihustitega turbodiislid, mis asuvad seal, kus nad asuma peavad. Ja teevad sedavõrd tasast häält, et suisa kahtlema paneb, kas on ikka tegemist diisliga või mitte. Kui Mercedese märgiga konkurentidel on diiselmootori plagin täiesti tajutav, siis Volkswagen on selles osas küll tubli sammu jagu ees. Ning kui Multivani tehilistesse andmetesse süüvida, siis on muljetavaldav ka tema kütusekulu olemasoleva võimsuse juures. 174 hj ja viiesilindriline mootor kulutab maanteel vaid 7 liitrit kütust. Vähem isegi kui Mercedese 150 hj mootor, millest on Volkaril rohkem nii silindreid kui litraa?i.
Sellega VW edu Mercedese ees aga laias laastus piirdubki, sest ühe suure miinusena on Multivani saadaval vaid ühe kerepikkusega. Kui hakata kokku rehkendama baashindasid, hobujõude, meetreid ja varustust, siis ega siingi erilist edu märgata ei ole.
Kuid olgu nende pikkuste ja hobujõududega, nagu on, Multivan on teinud läbi muljetavaldava arengu. Selles, et ta on vägagi sõidetav sõiduriist, pole vähimatki kahtlust. Kuuekäiguline manuaalkäigukast liigub Volkswagenile omase saksa täpsusega ühest asendist teise ning kiirendus rebib seljaga sõidusuunas istuvad reisijad suisa põrandale käpuli. Maanteel sõidab ta sama vaikselt kui sõiduauto, tagaistmed saab muuta voodiks ja kütusepaak mahutab 80 liitrit. Ainult pagasiga on Multivanis kitsas. Kui istmed paigaldada nõnda, et oleks lahedalt ruumi nii teisel kui ka kolmandas istmereas olijaile, siis ega pagasile enam ruumi üle jäägi.
Muljet avaldab Multivani sõitjateruumis asuv ventilatsioonisüsteem, mis koos elektroonilise tablooga moodustab stiilse riba auto laes. Keerad poolkaarekujulist tuld ühele poole, põleb ühele poole, keerad teisele poole, põleb teisele poole. Tulede vahele on sujuvalt ära mahutatud tuulutusavad ja kliimaseadme juhtpaneel. Kogu viimistlus on selline, et temaga sobiks vabalt ka presidenti ennast ühest ilmanurgast teise sõidutada.
Välimus on samuti teema omaette. Tänaval liigeldes sunnib uus Multivan pead pöörama isegi noortel näitsikutel, kes reeglina alla sportauto millegi peale ei reageeri. Rääkimata neist, kes autoteemaga rohkem kodus. Need, kel istumise all vana päramootoriga Tranpsorter, on aga kadedusest suisa lõhki minemas. Mis seal pattu salata, proovisõiduks olnud Saksa Autole kuuluv Multivan polnud ka päris tavaline Multivan. Tema esipampri alla kinnitatud lisariba annab autole äärmiselt jõulise ja stiilse välimuse, millest on raske mööda vaadata.