Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hea kommunikatsioon firmas tekitab rahulolu
Töötajaid tuleb organisatsiooni eesmärkidest ja käekäigust, esilekerkivatest probleemidest ja muudatustest teavitada. Lisaks tuleb seda teha õigel ajal, sobivate kanalite kaudu ning mis peaasi ? ausalt. Ettevõttesiseses infovahetuses väärtustavad töötajad kõige rohkem vahetut suhtlemist ja info saamist otseselt juhilt.
Hästi korraldatud sisekommunikatsioon aitab töötajatel tunda end ettevõtte tegevusse kaasatuna, motiveerituna ja rahulolevana. Nii kujundatakse töötajatest pisitasa ettevõtte positiivsete sõnumite turundajad ka väljaspool organisatsiooni.
Sisekommunikatsiooni korraldamine ei ole vaid suurettevõtete pärusmaa ? ka väiksemates firmades peaksid olema väljakujunenud viisid, kuidas töötajatele infot jagatakse ? võib pidada koosolekuid, teha seinalehte või e-kirju saata. Olulist infot kinni hoides või selle edastamist lihtsalt ebaoluliseks pidades tekivad töötajate seas nagunii kuulujutud, kus keegi kuulis midagi, aga mida täpselt ja mis edasi juhtuma hakkab, pole selge.
Oluline on rääkida ka halbadest uudistest ning anda info edasi paanikat tekitamata. Kui raskeid teemasid välditakse, lõhub see usaldust ning töötajate motivatsioon kannatab.
Sisekommunikatsioon ei tähenda infovahetust ainult ?ülevalt alla?, vaid ka horisontaalselt ning samuti ?alt üles? ? töötajatel on oluline teada ja tajuda, et nende arvamusest hoolitakse ning neid võetakse kuulda. Info vahendajana on suur roll keskastmejuhil.
Kristi Ainjärv, ABB ASi personalijuht:
ABBs töötab 510 inimest, mistõttu mõeldakse intraneti käivitamisele, sest ettevõttesisese infokanalina on intranet väga efektiivne, olles ühtaegu andmebaas ja info edastaja. ABBs kasutatakse firmasiseseks infovahetuseks nii elektronposti, infokoosolekuid kui ka teadetetahvlit. Elektroonilistest suhtluskanalitest kasutatakse Sametime Connect-ionit, kus saab reaalajas infot vahetada ning mitte koormata meilisüsteemi. Infokoosolekute toimumise sageduse otsustab üksuste juht. Infokoosolekul räägitakse ettevõtte tulemustest ja tegevusplaanidest. Kui on päevakorras teema, mille kohta on vaja töötajate arvamust, siis sedagi uuritakse. Hiljutisest töötajate rahulolu uuringust tuli välja, et eelkõige ootavad töötajad infot oma vahetult juhilt. Lihtne on öelda, et info ei liigu, aga kui hakata uurima, millisest infost puudust tuntakse, ei osatagi vastata.
Kadri Jänes, Ascar Tallinna personalijuht:
Kuna firma on üsna väike ? 42 inimest ?, suhtlevad inimesed omavahel tihedalt ning seda probleemi, et oluline info kuhugi toppama jääb, pole.
Sisekommunikatsioonikanalitena on kasutusel koosolekute pidamine, e-post ning teated stendil ? viimast kasutatakse näiteks tehnikute puhul, kel töös arvutit kasutada ei tule.
Juhtkonna koosolekud on meil regulaarsed, samuti toimub kord aastas üldkoosolek, mis on mõeldud kogu töötajaskonnale ning kus tehakse aasta kokkuvõte, räägitakse probleemidest ning sellest, mida tulevikus oodata on.
Personalijuhi õlul on ka töötajate teavitamine nn majasisestest asjadest, nt eelinfo firma üritustest. Personalijuht uurib töötajatelt, kus ja mida nad teha sooviksid, samuti teavitab sünnipäevadest.
Tiiu Vilms, Reval Hotelligrupi ASi personalijuht:
Töötajad eelistavad firmasiseses infovahetuses vahetut suhtlemist, sellele järgneb info saamine muude kanalite, näiteks e-posti või seinalehe kaudu. Oluline on muidugi ka suitsunurgas räägitu ? naljaga pooleks võiks öelda, et kõigepealt tulekski info sinna välja panna. Intranetti veel ei ole, kuna arvuti kasutamine pole meie töös primaarne ? lõviosa töötajatest on teenindajad.
Reval Hotelligrupis on regulaarsed osakondadesisesed nõupidamised ? juhtkonnakoosolekud, müügikoosolekud, samuti aastakoosolekud. Kui kellelgi on edastada olulist infot, teab ta koosolekute toimumise aegu ning saab vajalikul koosolekul näiteks külalisena osaleda.
E-kirjade saatmine töötab väga hästi. Kindlaks reegliks on e-kirjade korrektne pealkirjastamine, et kohe oleks näha, millest jutt.
Memod on muutumas tagasihoidlikumaks, sest e-post areneb, kuid kuna kõigil pole arvuteid, tuleb siiski memosid välja trükkida ja osakondade infotahvlitele välja panna.
Seinaleht on samuti igas Reval Hotelligrupi hotellis. Seinalehes peame meeles sünnipäevalapsi, tööjuubeleid, samuti on väljas majandusnäitajad kuude kaupa ning jooksvate ürituste kuulutused.
Arenguvestlused on samuti väärtuslik tagasiside saamise vahend.
Kord kuus ilmub Reval Hotelligrupi ajaleht, mille toimetusse kuulub kümme inimest ? turunduse, müügi ja toitlustuse valdkonnast, samuti personalitöötaja.