Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piirang suunaks tarbija odavale kangele napsile

    ?Usun, et põhiliselt mõjutab plaanitav alkoholi reklaami keelamine viina ja rahvusvaheliselt tuntud, suure turunduseelarvega kaubamärkide müüjaid. Neil jääb vähem võimalust oma tooteid rahvale peale suruda,? ütles veine importiva hulgifirma LTT juhatuse liige Tõnu Tõniste.
    ?Öise alkoholimüügi lõpetamine mõjutab põhiliselt kange alkoholi müüki,? lisas Tõniste.
    Tõniste sõnul võivad muudatused ka LTT-le käibes tagasilöögi anda, sest öine impulsiivne veiniost võib ära jääda.
    Samuti märkis Tõniste, et legaalsete müügikohtade asemele tekib illegaalseid ja kindlasti tõuseb päevakorda nn taksoviina teema.
    A. Le Coqi juhatuse esimehe Tarmo Noobi hinnangul on igasugune keelamine liberaalse majanduspoliitika vastu ning ettevõtjatele see ei meeldi. Samas lisas ta, et õlletootjad ei kavatse protestida ühiskonna meelsuse vastu, mis eelistab piirata alkoholi müüki öösel. Küll on ebarealistlik plaan müügikeelu sisseviimine kella 20st, nagu seda plaanis Riigikogu sotsiaalkomisjon ? see oleks Noobi sõnul tohutu lisatöö jaekaubandusele, kui mõni tund enne poe sulgemist tuleks hakata kinni katma õlle- ja siidrikaste.
    ?Reklaam mõjutab kogu joogikultuuri. Kui pole turundust, siis pole võimalik ka joogikultuuri tekitada,? ütles Noop. ?Kui puudub võimalus reklaamida, hakkab mõjuma hinna ja kraadide suhe ? kasvab kange ja odava õlle ning odava viina müük,? lisas ta. Samas on Noobi sõnul õlletootjad selle poolt, et keelustada kange alkoholi (üle 6%) reklaam.
    Viimase kohta ütles Liviko turundusdirektor Janek Kalvi, et sellised piirangud võivad muutuda eri majandusgruppide ärihuvide teenimiseks.
    Kalvi lisas, et Eesti Viina Liidu hinnangul on öise alkoholimüügi teema ülevõimendatud ? pole olemas seost noorte kasvava joomakire ja alkoholi öise müügi vahel.
    Alkoholireklaami kadumine viiks meediast kuni 50 miljonit krooni aastas ning seaks Eesti unikaalsesse seisu kogu Euroopa Liidus.
    Eesti Reklaamiagentuuride Liidu presidendi Rein Iida sõnul kaotaksid alkoholireklaami keelustamisest enim meediaettevõtted ja väljaanded, seda ilmselt 50 miljonit krooni aastas. ?Lähtudes Euroopa praktilistest seaduspügalatest, ei ole üheski ELi riigis alkoholireklaam täielikult keelatud,? lausus ta, osutades samas asjaolule, et ELi riikides on alkohol jagatud kanguste järgi kategooriatesse ja vastavalt sellele on reklaamitegevuses kehtestatud piiranguid. Piirangud on sätestatud ka Eestis praegu kehtiva reklaamiseadusega.
    Iida ütles, et piirangud ELi riikides puudutavad eelkõige reklaamide eksponeerimise kellaaegasid TV ja raadio eetris, asukohapaigutusi ajakirjanduses ja välireklaamides jms. Alkoholi reklaami lauskeelustamine annab Iida sõnul tulemuseks selle, et tarbijani ei viida tootja infot, vaid tarbimist hakkavad mõjutama eelkõige hinna ja kanguse suhte tegurid: ?Kaotavad sellega enim väiksemad tootjad, kellele oluliselt suureneb kaupluste surve ning põhiliselt võidavad sellest poeomanikud, sest siis on nende võimuses olulisemalt otsustada, milline toode on tarbijale enim pakkumist väärt ja milline kaup neile kasulikum.?
    TNS Emori andmeil oli alkoholi meediareklaami maht mullu ligikaudu 30 miljonit krooni, see näitaja ei sisalda agentuuride loovtöö ja muid kulusid. 30 miljonist alla poole moodustas lahja alkoholi reklaam. Enim reklaamiti alkoholi televisioonis, ajalehtede-ajakirjade osakaal kogumahus oli umbes 10 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.