• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,32%38 861,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,32%38 861,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • 06.05.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Piirang suunaks tarbija odavale kangele napsile

?Usun, et põhiliselt mõjutab plaanitav alkoholi reklaami keelamine viina ja rahvusvaheliselt tuntud, suure turunduseelarvega kaubamärkide müüjaid. Neil jääb vähem võimalust oma tooteid rahvale peale suruda,? ütles veine importiva hulgifirma LTT juhatuse liige Tõnu Tõniste.
?Öise alkoholimüügi lõpetamine mõjutab põhiliselt kange alkoholi müüki,? lisas Tõniste.
Tõniste sõnul võivad muudatused ka LTT-le käibes tagasilöögi anda, sest öine impulsiivne veiniost võib ära jääda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samuti märkis Tõniste, et legaalsete müügikohtade asemele tekib illegaalseid ja kindlasti tõuseb päevakorda nn taksoviina teema.
A. Le Coqi juhatuse esimehe Tarmo Noobi hinnangul on igasugune keelamine liberaalse majanduspoliitika vastu ning ettevõtjatele see ei meeldi. Samas lisas ta, et õlletootjad ei kavatse protestida ühiskonna meelsuse vastu, mis eelistab piirata alkoholi müüki öösel. Küll on ebarealistlik plaan müügikeelu sisseviimine kella 20st, nagu seda plaanis Riigikogu sotsiaalkomisjon ? see oleks Noobi sõnul tohutu lisatöö jaekaubandusele, kui mõni tund enne poe sulgemist tuleks hakata kinni katma õlle- ja siidrikaste.
?Reklaam mõjutab kogu joogikultuuri. Kui pole turundust, siis pole võimalik ka joogikultuuri tekitada,? ütles Noop. ?Kui puudub võimalus reklaamida, hakkab mõjuma hinna ja kraadide suhe ? kasvab kange ja odava õlle ning odava viina müük,? lisas ta. Samas on Noobi sõnul õlletootjad selle poolt, et keelustada kange alkoholi (üle 6%) reklaam.
Viimase kohta ütles Liviko turundusdirektor Janek Kalvi, et sellised piirangud võivad muutuda eri majandusgruppide ärihuvide teenimiseks.
Kalvi lisas, et Eesti Viina Liidu hinnangul on öise alkoholimüügi teema ülevõimendatud ? pole olemas seost noorte kasvava joomakire ja alkoholi öise müügi vahel.
Alkoholireklaami kadumine viiks meediast kuni 50 miljonit krooni aastas ning seaks Eesti unikaalsesse seisu kogu Euroopa Liidus.
Eesti Reklaamiagentuuride Liidu presidendi Rein Iida sõnul kaotaksid alkoholireklaami keelustamisest enim meediaettevõtted ja väljaanded, seda ilmselt 50 miljonit krooni aastas. ?Lähtudes Euroopa praktilistest seaduspügalatest, ei ole üheski ELi riigis alkoholireklaam täielikult keelatud,? lausus ta, osutades samas asjaolule, et ELi riikides on alkohol jagatud kanguste järgi kategooriatesse ja vastavalt sellele on reklaamitegevuses kehtestatud piiranguid. Piirangud on sätestatud ka Eestis praegu kehtiva reklaamiseadusega.
Iida ütles, et piirangud ELi riikides puudutavad eelkõige reklaamide eksponeerimise kellaaegasid TV ja raadio eetris, asukohapaigutusi ajakirjanduses ja välireklaamides jms. Alkoholi reklaami lauskeelustamine annab Iida sõnul tulemuseks selle, et tarbijani ei viida tootja infot, vaid tarbimist hakkavad mõjutama eelkõige hinna ja kanguse suhte tegurid: ?Kaotavad sellega enim väiksemad tootjad, kellele oluliselt suureneb kaupluste surve ning põhiliselt võidavad sellest poeomanikud, sest siis on nende võimuses olulisemalt otsustada, milline toode on tarbijale enim pakkumist väärt ja milline kaup neile kasulikum.?
TNS Emori andmeil oli alkoholi meediareklaami maht mullu ligikaudu 30 miljonit krooni, see näitaja ei sisalda agentuuride loovtöö ja muid kulusid. 30 miljonist alla poole moodustas lahja alkoholi reklaam. Enim reklaamiti alkoholi televisioonis, ajalehtede-ajakirjade osakaal kogumahus oli umbes 10 miljonit krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele