Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Oodatult rekordiline automüük
Ühest küljest on tänavu olnud kõik kuud kõigi aegade parimad võrreldes varasemate aastate samade kuudega ning aprill on alati olnud ühe suurima läbimüügiga kuu aastas. Seega, absoluutarvestuses on rekordmüük ju täiesti loogiline. Kuid n-ö normaalse kasvu osakaal oleks olnud 10% piires. Ülejäänud 25% tuleb kirjutada aga millegi muu arvele. Eeskätt mängisid rolli väljaspool ELi toodetud autodele lisandunud tollimaks ja alates 1. maist liisingu kapitalirendi täies ulatuses käibemaksustamine auto soetamise hetkel.
Igatahes oli aprillis 2000 auto suurune sõiduautode kuumüük suisa käegakatsutavas kauguses. Puudu jäi vaid 10 autot. Toyota tegi ajalugu sellega, et ainsa automargina peale Peugeot? on ta suutnud müüa kuus üle 200 auto. Kuumüügi absoluutset rekordit ta siiski lüüa ei suutnud ning see pärineb endiselt 2001. aasta maikuust, mil Peugeot müüs 237 uut sõiduautot.
Aasta kokkuvõttes on müüduim auto endiselt Mazda6, mis edestab teisel kohal olevat Toyota Corollat 32 autoga, kolmandaks on tõusnud Opel Meriva. Viimane oli ka aprillis konkurentsitult müüduim auto. Meriva edu põhjuseks oli peaasjalikult see, et alates maist muutus Opelite Eestisse importimise süsteem, Merivate baasvarustus laienes, sellega koos tõusis aga ka baashind. Seda tõsiasja oskasid Opeli müüjad oskuslikult ära kasutada ja veensid kliente ostma auto ära enne 1. maid.
Markide lõikes on tänavu aga Toyota edu konkurentide ees suisa mäekõrgune. Vahe teisel kohal oleva Mazdaga kasvas aasta kokkuvõttes 120 auto suuruseks, mis on ühe igati korraliku kuumüügi jagu autosid. Peugeot püsib jätkuvalt kolmandal kohal.
Mis puudutab aga aprilli, siis peale rekordilise müügile Eestisse oli rekordiline ka reeksporditud autode hulk. Kokku rändas edasi piiri taha 221 autot, mis on enam kui pool kogu tänavusest reekspordi mahust. Tarbesõidukite müük seevastu oli aga isegi tagasihoidlikum kui märtsis ja ka see on igati loogiline. Alates maist saavad ettevõtted kapitalirendilt tagasi kogu käibemaksu, varem vaid 2/3. Seega, kui aprillis oli n-ö sõiduautode ostubuum, siis mais on oodata sama tarbesõidukite osas.