Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Särk selga, müts pähe ? ja peole!

    Asutuse logo, vaimukas tunnuslause humoorika pildiga mõjub juba iseenesest tujutõstvalt. Näiteks ASi Balbiino T-särgi kandja teatab: ?Elan jäätise levialas!?
    ASi Salvest läinudsuvine särk oli Saleda-teemaline ja kandis sõnumit ?Kõrkjatest välja!?, sel aastal on ettevõtte slogan ?Teie rõõmuks!?.
    Kõigile supitehase töötajaile kingitakse ühine lõbus T-särk, millel on Salvesti eksootilised kastmed teleklipist tuttavate multifilmitegelastena. ?Need on temaatika ja tooted, mis suviste grillipidudega hästi haakuvad,? selgitab ASi Salvest reklaamijuht Rasmus Rekand. ?Ma ise kannan särki uhkusega ja usun, et seda teevad ka kolleegid. Mullusuvine kogemus Saleda T-särkidega näitab, et kui kujundus on pilkupüüdev, maitsekas ja pisut ehk koomilinegi, leidub nende kandjaid küllaga.?
    Salvesti T-särkide kavandid valmivad koostöös vastavat brändi haldava loovagentuuriga. Tekstiilitrükke on suures osas teostanud firma Fifaa.
    ?Aeg on välja kujundanud partnersuhted kvaliteetsete tegijatega. Need, kellega pole rahule jäänud, pole rohkem võimalusi saanud,? nendib Rekand.
    Elion korraldab sel aastal oma esimesed suvepäevad ning need on plaanis teha malevakokkutuleku stiilis. ?Mis puudutab kingitusi, siis seda ei ole veel otsustatud, kas ja mida kinkida,? ütleb Elion Ettevõtete ASi meediasuhete juht Ain Parmas. ?Üldiselt kannavad meie töötajad väga hea meelega Elioni logoga esemeid. Meil on oma töötajate tarbeks elektroonne kingipood, kust ostetakse üsna palju Elioni märkidega riideid ja muid esemeid. Tunnuslauset meil ei ole.?
    TV3 on läbi aegade suvele mõeldes lähtunud nooruslikkuse, trendikuse ja mugavuse märksõnadest. T-särgid on alati olnud originaalsed, kas siis oma värvivalikult (oran?) või särgi seljale kirjutatud sõnumilt ? ?Tähelepanu keskpunkt?, ?Kolm on seltskond!?, ?Vaata mind!?. ?TV3 on oma töötajatele ja reklaamiklientidele teinud kingituseks näiteks veel teksariidest suvise koti, oma saatejuhtide piltidega kaardipaki, telerivaatamiseks mõeldud pehmed sini-kollased sussid, kolme kõrvaga kruusid ja muud lõbusat,? loetleb TV3 avalike suhete juht Annika Remmel. Firmakinke mõtleb tavaliselt välja TV3 turustusosakond. Koostööpartnereiks on trükikojateenuste poolt Multiprint, teksaasjade eest on hoolitsenud Pintax. Eelarved ja tellitavate asjade kogused on TV3s väikesed.
    Logistikakontserni AS Schenker turundusjuhi Siiri Põldari sõnul on nende firma tavaliselt suvepäevadeks kõigile osalejaile teinud erikujundusega T-särgid. Tegu on konkreetse ürituse kingiga. ?Varasematel aastatel pani korraldustiim pead kokku ja mõtles ise välja nii särgi kujunduse kui tunnuslause. Möödunud aastal kasutasime üritusturundusfirma Tequila AD abi. Nemad pakkusid välja nii slogani kui ka kujunduse ja tellisid särgid,? ütleb Põldar ja lisab, et särgi kandjana pildi trükikvaliteedi üle küll nuriseda ei saa.
    Suvepäevade särgid on ASis Schenker alati populaarsed olnud, sest lisaks heale välimusele on neil ka emotsionaalne väärtus ? ürituselt saadud positiivne emotsioon. Nagu viimaste aastate kogemused on näidanud, leiab hea kujundusega värviline T-särk kasutamist aastaringselt, teab turundusjuht.
    Kanal 2 pidas eelmisel aastal oma suvepäevi seiklusturismi harrastades Käsmu lähistel Kuradisaarel. Iga osaleja sai kingiks firma logoga fliisi. Justkui kordaläinud ürituse tunnustamiseks kannavad kanali töötajad seda riietuseset praegugi meeleldi. Käesoleval aastal peab Kanal 2 suvepidu augustis Padise lähistel turismitalus. Millise kingi saavad töötajad, pole veel teada. Küll on aga Eesti Televisioonil oma firmakink üllatusena kavandatud, kuid mõistetaval põhjusel seda ei avaldata.
    ?Eesti Energia praegune poliitika on taotluslikult tagasihoidlik nii oma logo kui tunnuslausete osas, püüeldes soliidsuse poole,? ütleb EE pressiesindaja Riina Vändre. Suvepäevade puhul tehtavad kingitused on neil veel küsimärgi all, ilmselt siiski kõigile suvepäevadele midagi kingitakse, ütleb ta.
    ?Meil on loomulikult olemas firmakingitused ? näiteks pastakad, särgid, fliisid, kotid. Kasutame nendel oma tavapärast logo ja ei midagi muud. Kõik eelpoolnimetatud firmakingitused saame Gifthouse?ist ja kuna me partneritele erilisi nõudmisi peale logo õige kasutamise ei esita, oleme siiamaani koostööpartneri tööga igati rahul,? lisab Vändre.
    Hansapangal on olemas lai valik reklaamkingitusi ? näiteks pastakad, kruusid, T-särgid, saunalinad, spordikotid ? ja neid kasutatakse vastavalt sihtgrupile ja sündmusele. ?Kingitusi oleme tellinud erinevatelt firmadelt ning tulemusega rahule jäänud,? teatab Hansapanga meediasuhete juht Kristiina Tamberg.
    Suvepäevadega ei ole pank tingimata kingitusi seostanud, või kui, siis on töötajatele kingitud midagi lihtsat, aga selle ürituse temaatikaga haakuvat ? näiteks sportlikke mütse või pearätte. Need mõjuvad soojalt ning lisavad osalejatele ühtekuuluvustunnet.
    Kui aprillis oli firmasümboolikaga äri- ja reklaamkingitusi valmistavate ettevõtetes Roi, Fifaa ja T-Style tööde teostamise tähtaeg üks nädal, siis maikuus kulub kuni paar nädalat, et neist trükitud T-särgid kätte saada.
    ASi Roi tegevjuhi Andrus Poksi sõnul pakuvad nad oma püsiklientidele teenust tunduvalt soodsamalt. ?Üks väikese tellimuse särk võib maksta kuni 100 krooni, aga väga suure tiraa?i võime korduvtellijale madalaima võimaliku hinnaga teha,? ütleb ta. Muidugi oleneb trükitud särgi hind suuresti T-särgi maksumusest. Kõigis trükifirmades on võimalik laias hinnaskaalas valida T-särke, polosid, fliise, nokamütse jms. Kuna trükihooaeg on kõrgpunkti jõudmas, tuleb aegsasti tellimused sisse anda, et ei oleks viimasel hetkel rahmeldamist. On ju T-särgid ja mütsid suvise peo lahutamatud ja sageli mõnusat meeleolu loovad aksessuaarid ja oleks patt need tellimata jätta.
    Vastab Anne Metsis, EKA moekunsti osakonna juhataja
    Millal moemaailmas algas T-särkide võidukäik?
    Esimese T-särgi ? see tähendab, sirgelõikelise puuvillase alussärgi, mis pinnalaotuselt sarnaneb T-tähega ? tegi Fruit of the Loom USAs 1871. aastal näitena sellest, kui peen ja kvaliteetne oli nende kudumistöökoja puuvillakiud.
    Enne kui T-särk sai garderoobi tavarõivaks umbes 1920ndatel, kasutati seda armeevarustuses. Inglise merevägi tegi särgi varrukad lühikeseks 1890ndatel.
    T-särgi moedebüüt leidis aset 1952. aastal, mil Marlon Brando selle Elias Kazani filmis ?Tramm nimega Iha? läbi higistas. 1968. aastal sai T-särgist vastuhaku sünonüüm, koos d?iinidega muidugi. Sellest ajast on niisugune pretensioonitu ese nagu üsä pidanud süseerima kõ erinevamaid maailmavaateid 60ndate radikalismist 80ndate klassitsismini, 70ndate võiguslikkusest 90ndate individualismini.
    Kuidas Te moekunstnikuna suhtute T-särki?
    T-särk on sama loomulik rõivaesemena, nagu on söömine ja magamine. Ta on koos teksadega üdini demokraatlik riietus, mille kandmine kustutab klassivahed. Mood on T-särgi kuju muutnud kord avaramaks, kord napimaks ja sellega kaasaminek näitab mingil määral ka inimese paindlikkust kõige uuega sammu pidada.
    Milline peaks Teie arvates olema firma T-särk?
    Firma T-särgil tahaks näha firma logo või tunnuslauset ja midagi vaimukat pildi või tekstina, kindlasti mitte banaalset. Veel tasuks mõelda sellele, et naistele teha naistelõikelised, s.o siis praegu veidi kehassetöödeldud ja ilusa kaelusega, ja meestele meestelõikelised särgid. Et vahva T-särk võiks jätkata oma elu ka väljaspool suvelaagri palliplatsi.
    Kas Teile on silma hakanud mõni väga hea kujundusega T-särk?
    Kõik lööva sõnumiga särgid on head.
    Autor: Tiina Kolk
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.