Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta algas meediaturul langusega

    Käesolev aasta algas Eesti meediaturul väikese langusega, kuigi reklaamimahud ei vähenenud üheski meediatüübis.
    Meediaturu käive oli 196 miljonit krooni, arvestamata internetti. See osutus 2% väiksemaks kui eelmise aasta esimeses kvartalis, aga ei anna siiski põhjust rääkida tagasilöökidest reklaamiturul.
    2003. aasta esimeses kvartalis oli valimisreklaami tõttu sama aasta käibe kasvu rekord 22%. 2004. aasta väike tagasilöök näitab lihtsalt seda, et muude teenuste ja kaupade poolt reklaamiturule lisandunud raha ei ole suutnud ületada seda, mis valimisreklaam meediareklaami panustas.
    Erinevate meediatüüpide lõikes oli tõusjaid ja langejaid. Siingi võib näha põhjuseid valimisreklaami tühiku täitmises. Et reklaamimahud ei ole vähenenud tegelikult üheski meediatüübis, siis on netokäibe vähenemise põhjustanud just allahindluste suurenemine.
    Telereklaami sekundite maht on suurenenud 13%, arvestamata teleturu tüüpi reklaame, ajalehtede reklaamipind on suurenenud 12% võrra. Reklaami mahu ja käibe kasvu erinevused viitavad konkurentsist ajendatud suurematele allahindlustele. Seevastu ajakirja- ja raadioturul on mahud ja käive suurenenud sarnases tempos.
    Enamreklaamitud sektorid esimeses kvartalis olid autod, mobiilside ja jaekaubandus. Makromajanduslikul tasandil on hea uudis töökuulutuste mahu hüppeline suurenemine ? reklaamipinnas +28%, millega see sektor jõudis käibes viie esimese hulka. Suurimad reklaamijad esimeses kvartalis olid EMT, Procter&Gamble ja L?Oreal.
    Teises kvartaliks jõuab taas kord turule valimisraha. Aprillis kasvas telereklaami sekundite maht 9% ja ajalehtede reklaamipinna maht 13%. Seega on kasvueeldused olemas, aga käibe kasvu tempo sõltub paljuski meediakanalite allahindluspoliitikast.
    Kristi Puusepp, Optiroc ASi PR-juht:
    Trükireklaamile kulutab Optiroc kogu turunduseelarvest sellel aastal umbes 10%, sealhulgas on ka reklaamid kliendilehtedes ja reklaamid või artiklid aastaväljaannetes ja päevalehtedes.
    2001 oli ajakirjareklaami osa kogu reklaamieelarvest 8%, 2002. ja 2003. aastal 9%. Kasv tuleb eelkõige meie praegusest strateegiast ? vähem imagoreklaami ja rohkem sisulisi artikleid või lahenduste pakkumisi.
    Imagoreklaami teeme tavaliselt kord aastas ? kevadperioodil enne ehitushooaja algust ja vastavalt vajadusele oleme sidunud selle ka mõne toote või tootegrupi kampaaniaga.
    Reklaamartiklite hulga kasvu võib põhjendada ka sellega, et aasta-aastalt on meie tooteportfell suurenenud ning uute toodete tutvustamisel oleme kasutanud trükireklaami.
    Ajakirja kasuks räägib veel asjaolu, et reklaam ajakirjas on siiski veel üks laiemat kõlapinda pakkuv reklaamivahend, kus jõutakse suhteliselt suure hulga klientideni.
    Reklaamipinnad valime enamasti sellised, mis seotud ehitusvaldkonnaga. Kui eesmärgiks on uue spetsiifilise toote või näiteks toote tehnilise toe paketi tutvustamine, valime erialased ajakirjad (Ehitaja ja muud ? sihtgrupiks töödejuhatajad, ehitusega tegelevad inimesed). Kui soov on reklaamida tooteid, mida võimalik kasutada laial sihtgrupil, teeme seda kodu- ja aiandusajakirjades ning päevalehtedes.
    Näiteks oleme reklaami teinud päevalehtede ehituslisades (Äripäev, EPL, Postimees, SL Õhtuleht). Ajakirjadest Ehituskaar, Ehitaja, ka Kodu ja Aed, Maakodu. Aastaväljaannetest võib nimetada ÄP Oma Maja raamatut, Ehitaja Käsiraamatut, Valikuvõimalust, kuhu paneme just tooteartikleid.
    Ajakirja valikul jälgime suhteliselt palju ka ajakirjade monitooringuid ja turu-uuringute tulemusi.
    Ajakirja valik sõltub ka eelkõige reklaamitavast tootest ja sihtgrupist. Näiteks möödunud aasta Optiroc-maja meediakampaania puhul olid sihtgrupiks aga hoopis kinnisvara vastu huvi tundvad kliendid ja nii sai reklaami tehtud just kinnisvararubriikides.
    Autor: Esta Kaal
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.