Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Inglismaa ratsud hüppavad üle Hiiumaa väikefirmas valmistatud tõkete

    Traditsiooniline hobutakistus, mida me siin ja seal harjunud nägema oleme, on puust. Plastikust tõkkel on aga mitmeid eeliseid ? ta on kergem ja hooldusvabam. Ta on ka hobusele ohutum. ?Puust lati purunemisel tekib pinde ja muid vigastusohte, plastik selle välistab,? seletab ettevõtte tegevjuht Moonika Kurba. Kuna tõkkel peab olema kindel kaal (latt nt 10 kg), siis puiduta ei saa läbi ka Dagö Hindersystem ? Kärdla ettevõttes kaetakse puidust tõkkelatid plastist toruga. Kurba sõnul kasutatakse ka tühjade plasttorudega tõkkeid, ent need on mõeldud sammu ja hüppe õppimiseks. Põhitooted Hindersystemis on tulbad, mille külge kinnitatakse kobad ja nende külge omakorda latid või plangud.
    Päris hobuspordi peensustesse ja detailidesse pole Kurba pidanud vajalikuks süüvida. ?Meil on meie nõuded teada, milline mingi detail peab olema,? räägib ta. ?Loomulikult on erilisi nõudeid pakuuri ülesehitajatele, aga seda teavad juba rajameistrid, kus millist toodet kasutada.? Parkuurid ja takistusrajad on erinevad ja komplekteeritakse erinevatest detailidest. Dagö Hindersystemis ollakse täielikult pühendunud tootmisprotsessile, tootearendus on enamasti müügimeeste ? kes on ühtlasi firma omanikud ? rida: nemad suhtlevad edasimüüjate ja klientidega.
    ?Ütleme ausalt: hobutõkked on ilus ja huvitav toode, aga ta on siiski ni?itoode suhteliselt väikesele ringkonnale,? iseloomustab Kurba, ?ja selles ringis on palju aristokraatlikkust, ilu, uhkust ja raha. Kui sinna end edukalt sisse müüa, siis see ringkond juba usaldab ja hindab neid, kes on tootjad.? Üks Dagö Hindersystemi müügimeestest on olnud kunagi Araabia Ühendemiraatide olümpiakoondise peatreener, seega pole kahtlust Hiiumaa tehase toodete tipptasemes.
    Hiiumaal tehakse valmis hobutõkete metalljalad, mis tsingitakse Keilas. Freesitud ümarpuit tõketele vajaliku raskuse andmiseks tuuakse mandrilt Kundast ja kuivatatakse kohapeal. Plasttorud on seni veel toodud Rootsist, Kärdlas antakse neile õige mõõt, freesitakse vajalikud augud ja sooned ja komplekteeritakse latid ning plangud. On heietatud mõtet ka ise torusid tootma hakata, seni veel pole see teoks saanud. Osalt jääb see investeering ka väikeste tootmismahtude taha. Ise valmistatakse praegu tulbajalgade plastotsikuid, tulpade mütsikesi ja plastmasskobasid.
    99% Dagö Hindersystemi toodangust läheb eksporti, peamised sihtmaad on Rootsi, Inglismaa, Taani, Norra, vähemal määral Soome, Prantsusmaa, Iirimaa. Aastas 2?3 konteinerit suudetakse müüa ka USAsse. Tänaseks on täitumas aastat paar silme ees olnud eesmärk ? jõuti Saksamaa turule. Saksamaale jõudmist peabki Kurba viimase aja suurimaks õnnestumiseks: ?Selle aasta eelarvesse ei ole veel väga suuri müügimahte sinna plaaninud, aga usume, et oleme edukad ja suudame oma head toodet seal hästi müüa.? Hiiumaalt lähevad toodete detailid ? tulbad, latid, plangud, kobad jne ? edasimüüjate kätte, kus nad kokku monteeritakse ja kliendini toimetatakse.
    Protsent hobutõketest jääb kodumaale. Kurba sõnul on ka väike Eesti on neid märganud, vähemalt Hiiumaa oma ratsaspordisõbrad vahel üht-teist ostavad. Dagö Hindersystemisse on teretulnud ka teised huvilised, kel takistussõiduks tippkvaliteediga tõkkeid vaja. ?Ka kasvõi kahe tulba ja ühe lati ostjad,? ütleb Kurba, ?sest kes Eestis veel selle spordiala arengule peaks kaasa aitama, kui mitte meie.? Lähemad tõsised plasttõkkeid tegevad konkurendid asuvad Kurba sõnul Poolas ja Saksamaal.
    Ühe korraliku takistuse soetamise puhul peab klient arvestama ca 3000kroonise väljaminekuga. Samas on ühe tõkkega vähe peale hakata, sestap pakub Hiiumaa firma erinevaid pakette ? stardipakett, keskmine ja täiuslikum pakett. Siin algavad hinnad 30 000 kroonist ja annavad juba vastavalt fantaasiale võimaluse korraliku takistusraja koostamiseks.
    Väike, kuue töötajaga firma on arenenud tasapisi ja samm-sammult. Suuri komistuskive või ämbrisseastumisi, mis oleks kaasa toonud sekeldusi, finantskahju või emotsionaalseid väljaelamisi, ettevõtte juhile ei meenu. Tulevikku vaatab Dagö Hindersystemi juht optimistlikult. Tänavu prognoositakse 6,5 mln suurust käivet ja 0,5 mln kroonist kasumit.
    Oleme juba peaaegu kolm aastat kasutanud Dagö Hindersystemis tehtud hobutõkkeid. Esimesesd soetasime juba enne seda, kui ratsupäevi korraldama hakkasime. Samm-sammult oleme neid muretsenud, niipalju kui vahendid on võimaldanud. Klubi on meil ju suhteliselt väike. Nüüdseks on meil täiskomplekt olemas ja võtame ka juurde. Dagö Hindersystem on olnud alati hea partner ja meie ürituste toetaja. Nii ka tänavu, kui Kärdla ratsupäev toimub koos Palladium Cupiga.
    Hind? Eks nad ole suhteliselt kallid, aga mitte põhjendamatult kallid. Meie turg pole seni veel selliste tõketega harjunud, ikka on n-ö kodus valmistatud tõkkeid kasutatud. Aga plastiktõkked hakkavad üha enam minema, nii et usun, et varsti on nad valdavad.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.