Kuigi pealinna ametnikud lootsid, et aprillis ostetakse märksa rohkem ID-pileteid kui projekti käivitumise ajal märtsis, suurenes virtuaalkaartide ost vähe.
Eilelõunase seisuga oli ASi Sertifitseerimiskeskus andmeil Tallinnas 75 547 kehtivat ID-piletit. Märtsi lõpetas firma 61 286 aktiivse kliendiga, mis tähendab, et uus sõidupilet on ligi pooleteise kuuga juurde saanud vaid 14 261 uut kasutajat ja varem hüppeliselt kasvanud piletiostjate arv suureneb aeglaselt, kirjutab Postimees.
Tallinna transpordi- ja keskkonnaameti peaökonomisti Mart Moosuse võrdlusandmete järgi kehtis enne ID-piletile üleminekut pidevalt keskmiselt 113 000 papist perioodikaarti.
Seega pole kolmandik varem perioodikaardiga sõitnud reisijaist linna digitaalrevolutsiooni omaks võtnud. Selle asemel on hüppeliselt suurenenud pabertalongide hulk ? väidetavalt on see kahe kuuga peaaegu kahekordistunud. Moosus kinnitas talongide suurt müüki, kuid ütles samas, et ei saa ametlikult veel midagi öelda, sest aprilli müügiandmed pole saabunud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
1. mail tegi taassünni tunnipilet. 10 päevaga on kummatigi lunastatud vaid 66 tunnipiletit.
Raepress on pooleteise kuu jooksul pea iga päev kokku lugenud ostetud ID-piletite arvu, hõisates, et enamik ühistranspordi kasutajaist on üle läinud digitaalpiletile. Samas on osa kokkuloetud pileteist kehtivuse kaotanud.
Näiteks teatas Raepress, et 16. aprilli pärastlõunaks ületas kehtivate ID-piletite arv 100 000 piiri. «Seega on enamik ühistranspordi püsikasutajaist elektroonilisele perioodikaardile üle läinud,» teatas linna avalike suhete direktor Allan Alaküla. «Võib öelda, et ID-pileti projekt on pooleteist kuuga täielikult realiseerunud, peaaegu kõik perioodikaardi kasutajad on ID-piletile üle läinud.»