Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Valitsus valmistub praamiveoteenust ilma riigihanketa ostma
Seaduseelnõu on algatatud ja menetletud ajal, mil on käimas kolmas riigihange praamide rentimiseks, eelnevalt on kaks hanget ebaõnnestunud.
?Elu on näidanud, et praamihanked on mõlemal korral ebaõnnestunud,? ütles peaminister Juhan Parts. ?Siinkohal tuleb toetada majandus- ja kommunikatsiooniministri seisukohta, et tavapärane hange lihtsalt ei õnnestu.?
Valitsus kiirustab riigihanke seaduse muutmisega, kuigi käimasolev hange lõpeb 3. juunil ja leping senise vedaja Saaremaa Laevakompaniiga lõpeb 30. septembril. Selleks ajaks peab riik leidma praamid, mida rentida, kuni riigi tellimusel ehitatakse valmis kaks praami. Ehitamine võib aega võtta umbkaudu kaks aastat.
Lihtsustatud korras vee- ja raudteetranspordi tellimise hanke korraldamise võimalus seadustatakse veel sel kevadel, kui Riigikogu jõuab seaduse enne suvepuhkust vastu võtta.
Saaremaa Laevakompanii (SLK) omanik Vjat?eslav Leedo ütles eile, et ta ei soovi sõna võtta riigihankeseaduse muutmise teemal. ?Mina ei taha valitsuse asju kommenteerida,? ütles Leedo.
Et riik soovib korralda praamiliiklust odavamalt kui praegu, siis otsustati lõpetada selle aasta sügisest leping SLKga. Dotatsioon SLK-le on aasta-aastalt kasvanud ? kui aastal 2000 oli see 55 miljonit krooni, siis mullu sai firma toetust juba 89 miljonit krooni.
Rahandusministeerium valmistab ette ja loodab sügiseks valmis saada mitmete riigihanke seaduse muudatustega, millega tavapärase hanke kohustusest vabastataks teisigi tootegruppe. Sellise õiguse annavad Euroopa Liidu direktiivid.