Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venelaste raha tuleb hooga Eestisse

    Ida-investeeringute järsku kasvu seostatakse Eesti astumisega ELi.
    Eelmise ja tänavuse aasta Venemaa investeeringute maht Eestisse ulatub hinnanguliselt üle 2 miljardi krooni. Võrdluseks, eelmisel aastal tehti Eestisse otseinvesteeringuid ligi 12 miljardi krooni eest.
    Suurimad Vene päritolu investeeringud puudutavad transiidisektorit ja seda teenindavaid alasid. Praegu töötavad suurematest investeeringutest näiteks Ahtmes vagunitehas, tulemas on söeterminal ja elektrijaam Muugale ning laienemas kütuseterminal Irus.
    Suprema analüütiku Veikko Maripuu hinnangul võib kasvanud investeerimishuvi olla seotud sellega, et infrastruktuuri tuleb nüüd rohkem Euroopa Liidu abiraha. ?Euroopa Liidus tegutsemine annab transiidi arenguks kõrvaltõuke ehk lisastiimuli, Venemaa on aga väga ressursimahukas riik,? selgitas ta.
    Venemaaga tihedalt seotud transiidiärimees Aadu Luukas ütles, et praegune 1 protsendi suurune Vene investeeringute osakaal kogu riigi investeeringutes on nii suure ja võimsa riigi jaoks kindlasti väike ja Eesti Euroopa Liitu astumisega seoses see tõenäoliselt kasvab. ?See võiks olla vähemalt kümme korda suurem,? sõnas ta. Luukas lisas, et ta on viimasel ajal märganud sellesuunalise huvi suurenemist Venemaa ettevõtjate hulgas ja ka tema käest on nõu küsima tuldud.
    Euroopa Liiduga liitumise toob põhjenduseks ka eelmise aasta lõpul tööd alustanud Vene-Eesti ühisfirma UVZ&AVR Ahtme Vagunitehas. Tehas, millel valmib veel kaks järku, teine neist selle aasta lõpul, annab tulevikus tööd 300 inimesele. Edaspidi on tsisternvagunitele lisaks kavas tootma hakata ka katlaid, ekskavaatoreid, laadureid ja traktoreid. Esialgu planeeritavast 400 miljoni krooni suurusest investeeringust tuleb pool Venemaa osanikult Uralvagonzavodilt. Ahtme tehase direktor Vadim Gvozdev põhjendas Venemaa partnerite huvi Eestisse investeerimise vastu Eesti astumisega Euroopa Liitu. ?Nende huvi on toodangut Euroopa turule viima hakata,? lausus ta. Gvozdevi hinnangul on Ahtme tehas alles Eesti-Vene partnerluse esimene pääsuke, kuid neid tuleb kindlasti juurde.
    Ahtme vagunitehase rajamist konsulteerinud Onako Eesti Grupi analüüsiosakonna juhataja Igor Teterin rääkis, et kui varem vaadati Venemaa poolt Eesti peale kui väikesele lokaalsele turule, kuhu pole suurt mõtet minna, siis nüüd on olukord muutunud. ?Eestist on lihtsam pääseda suurele Euroopa turule ja praegu säilivad siin veel ka mõningad üleminekuaja maksusoodustused,? lausus ta. Teterini sõnul oleks Eestile kasulik, kui siia tuleks rohkem Venemaa kapitali otse, mitte aga rahvusvaheliste firmade kaudu. See suurendaks tema sõnul ka kahe riigi teineteisemõistmist.
    Uralvagonzavodil oli Ahtmesse vagunitehase rajamiseks tema sõnul vaja kõrgete Vene poliitikute toetust. Oluline oli seejuures Sverdlovski oblasti kuberneri Eduard Rosseli aktiivne osalemine.
    Statistikaameti andmetel andis vagunitehas juba märtsikuus olulise panuse Eesti ekspordi kasvu.
    Vene investeering 1 miljard krooni
    Muuga sadamasse ehitatava söeterminali maksumus ulatub miljardi kroonini. Seda 2005. aasta keskel valmivat kompleksi rahastab mitme firma kaudu Venemaa suurim söetootja Kuzbasrazrezugol. Terminali rajava Worldwide Investi omanikud on Eesti kodanikud Sergei Glinka ja Maksim Liksutov. Aastas on plaanis läbi selle terminali vedada 5 miljonit tonni Kemereovo oblastis Kuznetski basseinis kaevandatavat sütt.
    Samuti Muugal tegutseva DBT terminali taga on Venemaa üks suuremaid väetisetootjaid Akron.
    Vene investeering - 400 miljonit krooni
    Vene suurfirmaga Severstal seotud AS Trendgate võttis 30 aastaks rendile Eesti Energiale kuuluvad Iru Elektrijaama kütusemahutid, raudteeharu ja 10 hektarit maad ning planeerib sinna rajada Eesti suuruselt teise mahutipargi vedelkütuste töötlemiseks.Investeeringu suurus on 400 mln krooni. Ehkki investeering tuli Rootsi kaudu, on selle taga Venemaa tööstusettevõttele Severstal kuuluv transiidifirma Severstaltrans.
    Kompleks, mille hulka kuulub ka torujuhe Irust Muugale, peaks valmima selle aasta lõpuks. ASi Trendgate juhatuse liikmed on kauaaegne kütuseärimees Toomas Saks ja Aigar Ojaots.
    Vene investeering - 200 miljonit krooni
    Tiit Vähi kaasas eelmise aasta lõpul Sillamäe Sadama omanikeringi Venemaa suure raudteefirmaga Link Oil seotud ärimehed Andrei Katkovi ja Jevgeni Malovi. Need mehed said Sillamäe Sadama omanikeks Soome investeerimisfirmade Kaakon Kuljetussuunnittelu ja Kaakon Holding kaudu, millest kummalegi kuulub veerand sadama aktsiapakist. Samal ajal uute firmade kaasamisega on Sillamäe Sadama aktsiakapital suurenenud 15 miljonilt kroonilt 428 miljonile. Ülejäänud 50% rajatava sadama aktsiaist kuulub Silmet Grupile.
    Vähi ütles, et loodab Katkovi ja Malovi abile Sillamäele kaubavoogude toomisel. See, et mehed on seotud Link Oiliga, on tema hinnangul igati positiivne. ?Pole ju saladus, et ida-läänesuunalise transiidi doonorriik on Venemaa ja selle esindajate meie sadama aktsionäride hulka kuulumine on igati tervitatav,? lausus ta.
    Vene investeering - 200 miljonit krooni
    Vene-Eesti ühisettevõte alustas tööd möödunud aasta lõpul Jõhvi lähedal Ahtmes, selle aasta lõpuks peaks valmima tehase teine järk. Esialgu planeeritud 400 mln krooni suurusest investeeringust tuleb pool Venemaa omanikult, milleks on Uralvagonzavod. Praeguseks on valminud 500 tsisternvagunit, mis kõik töötavad Venemaa raudteel, kuid edaspidi on kavas toodangut ka Euroopasse eksportima hakata. Aastaseks toodangumahuks on kavandatud 3000 vagunit. Teise ja kolmanda järgu valmimisel laieneb tootevalik ja tööd saab 300 ümbruskonna inimest. Ettevõtte Eesti-poolne osanik on AVR Trans Service.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.