• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,32%8 786,2
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,31
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,32%8 786,2
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,31
  • 17.05.04, 09:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Soome kaptenid kaebavad range eksami üle

Soome laevafirma Silja Line?i kaptenid väidavad, et eestlased nõuavad lootsita sõidu eksami tarvis liiga ranget keeletesti.
Selleks, et Soome või Rootsi kapten saaks laevaga Tallinna lahte siseneda, peavad nad praegu endale lootsi ette tellima, kes siis laeva ohutult sadamasse juhib.
Maksma läheb see Helsingist viis-kuus korda päevas Tallinna tulevatele Silja Line?i laevadele SuperSeaCat Three ja SuperSeaCat Four iga kuu ligi miljon krooni, aastas pea kümme ja pool miljonit krooni, kirjutab Eesti Päevaleht.
Soomlased tundsid huvi lootsita sõidu eksami tegemise vastu ka kolm aastat tagasi. Juba tookord jäi asi soiku seetõttu, et Eesti nõuab eesti keele kesktaseme eksamit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siiani pole ühtegi Soome või Rootsi kaptenit, kes lootsita Tallinna lahte võiks sõita. Nüüd on kümme Silja Line?i kaptenit ligi kaks kuud käinud Tea keelekeskuses eesti keele ja laevandusalase eesti keele kursustel. Neid õpetab mereakadeemia õppejõud Elna Aun, kelle sõnul tõstatus keeleprobleem nüüd uuesti, sest soomlased arvasid, et Eesti astumisega Euroopa Liitu range keelenõue kaob.
Eesti nõuab, et Soome kaptenid sooritaksid riikliku eksami- ja kvalifikatsioonikeskuses kesktaseme keeleeksami. Eesti kaptenid Soomes peavad tegema tunnustatud keeltekoolis keeletesti, mis on soomlaste sõnul palju lihtsam.
Veeteede ameti meresõiduohutuse teenistuse juhataja asetäitja Taidus Linikoja pole soomlastega nõus. ?Mõlemal juhul ju eeldatakse, et inimene saab keelest aru ja mõistab ka midagi vastu öelda. Soomlastele pole liiga tehtud,? märkis ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele