Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kütusefirmad on euroliidust suurimad võitjad
Eile tõstis kütusehiid Statoil järjekordselt bensiini hinda: enimkasutatud 95 Euro liiter maksab juba 11,60 krooni. Kindlasti on kütuse maailmaturuhind ka tõusnud, aga kõrgete ja üha edasi tõusvate maksude tõttu moodustab toornafta hind järjest väiksema osa tankla jaehinnast, seega peaks maailmaturuhinnaga olema üha raskem jaehinna tõusu põhjendada.
Teiseks sooviksin (näiteks Statoililt) kommentaari, millele kulus umbes kroon ennetavat hinnatõusu enne 1. maid. Põhjendused, et see oli aktsiisitõusu sujuvamaks muutmiseks, mind ei rahulda, sest pärast 1. maid tõusis hind veel üle krooni, ja järsult. Ehk koormab kütuse kõrge hind juba kütuseveokeid endid, et kuidagi ei tule omadega välja?
Autor: Mati Feldmann