Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lihtsustunud kaubavahetus nõuab pakkide hoolikamat markeerimist

    NBI Ekspeditsioon ASi müügijuht Andres Leht selgitas, et 1. maist tuleb kauba saatmisel Euroopa Liidu (EL) liikmesriiki pöörata varasemast enam tähelepanu kauba pakendamisele. ?Soovitan pöörata senisest suuremat tähelepanu kauba markeerimisele, mis omab suuremat tähtsust tagamaks kiireid ja täpseid tarneid,? lisas Leht.
    Vahe on selles, et varem oli kaubaga kaasas hulk dokumente, mida olid vaja kauba deklareerimiseks. Nende dokumentide järgi oli varem väga lihtne tuvastada kauba saaja aadress, mahalaadimise koht jne. ?Nüüd on kaubaga kaasas vaid vedaja poolt koostatud saateleht, millel võivad sageli olla üsna puudulikud andmed. Ja kui siis kaup ka markeerimata on, pole võimalik ilma kliendiga täiendavalt täpsustamata kaupa õigele aadressile tarnida,? lisas Leht.
    Air Cargo Estonia juhataja Andres Matkur selgitas, et tollivormistuste äralangemine on kiirendanud kaupade kättesaamist kuni päeva võrra. ?Kui varem sai reedel Euroopast teele pandud kauba klient kätte kolmapäeval, siis täna saab juba näiteks esmaspäeval,? tõi Matkur näite. ?Näiteks grupikauba saab kätte kahe päeva asemel kahe tunniga,? lisas Leht.
    Rahvusvaheliste vedude hinnad on Lehe sõnul hetkel veel jäänud stabiilseks, küll on tema sõnul märgata, et mõni ettevõte on tõstnud ehk veidi ennatlikult Eesti siseriiklikke tariife ootamata ära muutusi veoturul.
    Sõltuvalt kauba kaalust on aga tollivormistuste kadumine alandanud hindu, see kehtib väikesaadetistele. ?Enne 1. maid võis ekspordi ja impordi tollivormistus kokku maksta näiteks 50 kg pool veohinnast, siis selle raha kliendid täna säästavad,? selgitas Matkur. Kaalukamatel ja suurematel saadetistel moodustas tollivormistus marginaalse osa hinnast ning nende veohindandele vormistuste ärakadumine nii suurt mõju ei avalda.
    Samas on ette tulnud ka probleeme. ?Näiteks, kui sama auto peal on ka transiitkaup EFTA riikidest, näiteks ?veitsist, siis nõuab transiidiprotseduuri lõpetamine ekstraaega tollipunktide vähesuse tõttu ja selle tõttu võivad veidi seista ka teised kaubad, mis on saadetud ELi riikidest,? selgitas Leht. Muidu on kiirus liikmesriikide vahel kaupa vahetades suurenenud, mis tähendab väiksemate saadetiste tihedamat saatmist.
    Muid probleeme Matkuri sõnul peale mai esimesel nädalal esinenud tolliprogrammide probleemi ette tulnud ei ole ning sellest segasemat olukorda tema sõnul samuti ette näha ei ole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.