Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Norma: jätkub surve toodete hindade alandamiseks
2003. aastat pidas Siimon Norma jaoks keeruliseks ja pingeliseks, kus konkurents pidevalt kasvas ning Vene turg oli ebastabiilne.
Sel aastal loodab Norma Venemaal oma positsiooni säilitada. ?2004. aasta eesmärkideks on tootmisprotsessi efektiivsuse tõstmine, kulude kokkuhoid, turuosa säilitamine Venemaal ja müügi kasv läänes,? loetles Peep Siimon.
Kulude kokkuhoidmiseks ja Venemaa ning Ukraina autotehaste tellimuste vähenemise tõttu koondas Norma mai alguses 32 töötajat.
Siimoni sõnul ei ole praegu enam ette näha nii suuremahulist koondamist. ?Üksikuid inimesi koondame pidevalt, kuid samas võtame inimesi juurde,? lisas tegevdirektor.
Ettevõtte suuraktsionärile Autolivile müüdavad mahud peaks Siimoni sõnul koos lisaväärtuse kasvuga tõusma.
Vaatamata raskele majandusaastale kiitis Siimon aktsionäride usaldust ettevõtte vastu. Aktsia tõusis möödunud aastal 61%.
Positiivsena nimetas Siimon müügi kasvu lääneturgudel, jätkuvat integreerumist Autoliviga ning kontserni toodete pidevat arendamist. Vaatamata Venemaa müügi langusele jätkus Siimoni sõnul ka hea koostöö Vene partneritega.
Kohal olnud Norma aktsionärid kinnitasid eile kõik päevakorrapunktid. Nende hulgas ka 66 mln kroonine dividendimakse (5 krooni aktsia kohta).
Ettevõtte nõukogu esimees ja Autolivi juhatuse liige Jörgen Svensson tegi ka lühikokkuvõtte emafirma tulemustest, milles rõhutas kasvanud turvasüsteemide tarne suurust auto kohta. Näitena tõi ta VW Golfi, millel oli 1993. aastal peal turvasüsteeme vähem kui 100 euro eest, tänaseks on autos süsteeme 300 euro eest. ?Surma hind ühiskonnale on liiga kõrge,? märkis Svensson.