Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ristluslaevad on Tallinna avastanud
Esimene kolossaalne ristluslaev Grand Princess 2600 valdavalt Ameerika päritolu lõbusõitjaga heidab ankru Tallinnas vette homme. Neist 1300 on juba tellinud siinsetelt reisikorraldajatelt mõnetunniseks vahepeatuseks meelepärased ekskursioonid.
30?40 suurt bussi veereb sadamahoone uste ette ning tuiskab ekskursantidega ettenähtud suundades laiali. Välisturiste teenindav DenEesti OÜ jõuab firma juhi Astrid Valge sõnul laeva pikema peatuse korral soovijaid isegi Rakverega tutvustada.
Ülejäänud reisilised vaatavad ise, kuidas oma aega sisustada ning kõige tõenäolisemalt lähevad loosi sadamale lähedal olevad kaubakeskused ning vanalinna kohvikud.
Sama lugu kordub juba järgmisel reedel, kui Tallinna saabub 2600 lõuna-eurooplasega alus Costa Atlantica.
Esimest korda on sel suvel lubanud siia sisse põigata ka Põhja- ja Läänemerel tiirutav Vene lõbusõidulaev, teab Estonian Holidaysi tootejuht Maila Saar. Ristluslaevade paraad jätkub kuni hilissügiseni.
Kokku käib Tallinnas praeguste plaanide kohaselt üle 246 kruiisilaeva, mis tähendab rohkem kui 225 000 külastajat.
Sellega seoses toob Maila Saar välja aasta-aastalt suureneva busside parkimiskoha mure. ?Linn pole vist aru saanud, kust raha tuleb,? tõdes Saar, lisades, et sel kevadel said reisikorraldajad turismiameti ümarlaual vähemalt oma mure välja öelda. Samas tõdeb Saar, et tiheda hoonestusega Tallinna kesklinnas on ideaalset platsi suurte busside ootamisajaks päris raske leida.
Tallinna Sadam on ruumipuudusele lahenduse leidnud. Nimelt avatakse järgmisel nädalal üle 83 miljoni krooni maksnud kruiisikai. Laevad saavad silduda 407 meetri pikkuse kai mõlemal küljel. Nii on vanasadamas võimalik kasutada kruiisilaevade vastuvõtuks ühtekokku 1,4 kilomeetrit kaisid.