Pro Kapital kavatseb linnahalli ja Patarei vangla vahele jäävasse piirkonda rajada korterelamud, hotellid, jahisadama, kalaturu, kaldapargi ja rannapromenaadi.
?Nõukogudeaegsed tootmisettevõtted lõhkusid oma suletud aladega ajalooliselt väljakujunenud Kalamaja linnastruktuuri ning sulgesid pääsu mere äärde. Meie eesmärgiks on see kahju kõrvaldada,? ütles Eesti Päevalehele Kalasadama piirkonna detailplaneeringu autor Meeli Truu arhitektuuribüroost Nord Projekt. Detailplaneering on praegu linna ametkondades kinnitamisel.
14,7 hektari suuruse ala detailplaneering peaks taastama ajaloolised sidemed linna ja mere vahel. Selleks on kavandatud Suur-Patarei tänavaga kõrvuti kulgevalt platoolt kaks jalakäijate ?läbimurret?. Suur-Patarei tänava ja mere vahele rajatakse üldplaneeringu kohaselt Kalamaja ümbersõit ehk Põhjaväil. Sellest ülesaamiseks võivad jalakäijad saada silla, selle üks ots võib alata poolelt platoolt.
Platoo äärde on kavandatud Suur-Patarei tänava poolt viiekorruselised ja mere poolt terrassina laskuvad kolmekorruselised elumajad. Planeeringuga on parkimine püütud igal pool maa alla viia.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Truu kinnitas, et kunagist kaldareljeefi püütakse eksponeerida võimalikult palju, luues paljanduvale astangule avalikke miniaedu ja haljasalasid. ?See saab olema nagu Vahemere-äärses linnas,? tõi Truu võrdluse.
Kalasadama basseini linnahalli poole jäävasse poolde plaanitakse rajada kalaturg, millest linn on pikka aega ilma olnud.
Truu sõnul tuleb kalaturg meelelahutuslikku laadi, elusa kala asemel on müügil tõenäoliselt mujalt kohale toodud jahutatud kala nagu kalapoodides. ?Eks see ole kunstlik kohaloomine ? vesi suliseb, meri mühiseb,? muigas Truu.
Samas on kalaturg planeeritud kalasadama basseini lähedusse arvestusega, et teoorias oleks võimalik ka paadist kala müüa või sedasi kohale tuua. Säärane süsteem töötab ka Helsingis.