Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tahaks lennata!
Just nii algab iga lend piloodi jaoks, selgitab Tallinn Airshow? programmidirektor Tiit Paananen. Samamoodi toimetavad ka kümned piloodid rahvusvahelistel lennupäevadel Tallinn Airshow 2004, suurimal selleaastasel kokkulendamisel 29. ja 30. mail Piibe maanteel.
Tuttav teelaiend keerates Peterburi maanteelt Aegviidu poole muutub kaheks päevaks õhus rippuvaks lavaks, kus meisterpiloodid oma etteastetega pealtvaatajaid vapustavad. Seitse ruutkilomeetrit kaetakse lennukitega tiib tiivas. Ülikergetest lennumasinatest ajalooliste II maailmasõja veteranideni on silmaga kaeda ja käega katsuda.
Lennuprogrammi saadavad mitmed atraktsioonid ja meelelahutuskava. Pinget kruvivad Leedu akrobaatikapiloodid ning Rootsi tiivalkõndija. Kohal on enamik Eesti lennumasinaid. Näha saab mitmekordset maailmakarika võitjat vigurlennus Jurgis Kairyst. Lennukiks on tema enda projekteeritud ja Suhkoi tehases ehitatud SU-26 koos suitsumehhanismiga. Jurgis astub üles sooloprogrammiga, kus esitab maailma tipptasemel trikke lennukiga, eirates gravitatsiooni, ja grupilennus AN-2ga, kus suur ja väike lennuk lendavad koos, tehes keerukaid manöövreid.
Kohal on Yakovlev Teami kuulus tiivaljalutaja. Lennukile kinnitatud noor neiu sooritab koos lennukiga peadpööritavaid manöövreid. Lisaks on lennukil suitsuefektid.