Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tippametnikud kulutavad kütusele taksojuhtidega sarnase summa
On tavaline, et ministeeriumite kantslerite, asekantslerite ja nõunike igakuine kütuselimiit küünib 3000?4000 kroonini kuus. Selle raha eest saab osta viis-kuus paagitäit bensiini ja läbida keskmiselt ökonoomse autoga (8 liitrit kütust 100 km kohta) üle 2000 kilomeetri.
Võrdluseks, keskmine Tallinna taksojuht ostab kuus kütust ca 5000 krooni eest.
Saku Õlletehase teatel sõidavad nende müügimehed päevas ca 180 kilomeetrilt, mis teeb kuu kütusekuluks umbes 3000 krooni.
Kommivabriku Kalev müügiesindajatel, kes samuti peavad palju sõitma, on kuulimiit 1500 krooni.
Soliidsed 3000 krooni kanti küündivad kululimiidid on näiteks keskkonnaministeeriumi asekantsleritel ning nõunikel.
Keskkonnaministeeriumi looduskaitse ja metsanduse asekantsler Olav Etverk ütleb, et sõidab aastas läbi ca 50 000 kilomeetrit ning ostab pea iga kuu ühe paagitäie kütust oma raha eest juurde, sest 3000-kroonisest kütuse kuulimiidist kipub puudu jääma.
?Mul on vähemalt üks Tartu ots nädalas, lisaks muud kohad, kus on tööülesannete tõttu vaja käia,? rääkis Etverk. ?Alles eile (kolmapäeval ? toim.) käisin reisil Tartu-Järvselja-Räpina-Tartu-Tallinn. Istmemaitse on ikka vahel õhtuti täitsa suus.?
Põllumajanduse registrite ja informatsiooni ameti (PRIA) peadirektori ja tema asetäitjate kuu kütuselimiidid on 3500 ja 3000 krooni.
Küllalt suure limiidi põhjuseks on PRIA pressinõuniku sõnul asjaolu, et amet asub Tartus ning Tallinnas käiakse sageli lähetustel.
PRIA piirkondlikud inspektorid, kelle tööülesandeks on põllumeeste juures kohapealsete kontrollide läbiviimine, peavad suvel hakkama saama 2000kroonise kütuselimiidiga ning talvel, kui kontrollimist on vähem, on ka kütuselimiit väiksem.
Kui enamikul riigiasutustel on kütuselimiidid kehtestatud kroonides, siis veterinaar- ja toiduametil on kütuselimiit liitrites: peadirektorile ja tema asetäitjatele 300 liitrit kuus, nõunikele ja osakonnajuhtidele 250 liitrit kuus, büroojuhatajatele 230 ja peaspetsialistidele-peainspektoritele 200 liitrit kuus.
?Ega iga kuu seda kütust ära ei kulugi, kuid vahel tuleb ka puudu,? ütles veterinaar- ja toiduameti peadirektori asetäitja Raimond Strastin.
?Kululimiidid on paika pandud sõltuvalt autode kütusekulust ning vajadusest, kui palju kellelgi on vaja ringi sõita.?
Strastin tunnistab, et pärast 1. maid on sõitmist jäänud vähemaks, kuid siiski umbes korra nädalas tuleb sõita Tallinnast välja.
?Tihti tuleb käia ameti maakondlikes keskustes, seevastu inspektorid ja spetsialistid käivad otseselt mööda ettevõtteid.?
Oktoobrist kuni maikuuni on veterinaar- ja toiduametis kütuselimiidid 10 protsenti suuremad ning autot tohib pesta asutuse kulul kaks korda kuus.
Kõige rohkem võib kõrgematest ministeeriumiametnikest kütust osta keskkonnaministeeriumi kantsler Sulev Vare. Vare ametiauto BMW 523 I igakuine limiit kütuse, autohoolduse ja tarvikute ostmiseks on 7400 krooni.
Vare sõnas, et tema limiit on nii suur, kuna ta elab väljaspool Tallinna ning vastava määrusega on sellistel puhkudel nähtud ette suurem kululimiit. Vare elab küll Haapsalus, kuid iga päev sealt Tallinna tööle käia oleks tema sõnul üle inimvõimete piiri. ?Haapsalus käin ma vast paar korda kuus, kuid ega see perest lahus elamine ikka kerge ei ole,? ütles ta. ?Tööalaselt on mul palju sõitmist, aastane läbisõit tuleb ca 45 000 kilomeetrit.?
Kululimiidist Vare sõnul aga täiesti jätkub, kuigi auto on vana (1999. aastast), suure läbisõiduga (250 000 kilomeetrit) ning remondile läheb seetõttu küllaltki palju raha.
Keskkonnaministeeriumi vastandiks on põllumajandusministeerium, kus nii kantsler, asekantslerid kui ka nõunikud sõidavad oma autodega ning neile hüvitatakse 1000 krooni kuus. Selline kord seati sisse tänavu eesmärgiga hoida kokku kulusid.