Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Isikliku müügiteenuse tellimine kõige tulemuslikum
Müügiteenuse sisseostmisel kaob ettevõttel vajadus endale näiteks mõneks kampaaniaks või hooajaks lisa-tööjõudu palgata. Töötajate leidmine, koolitamine, motiveerimine, töötajatega seotud bürokraatia ? kõige sellega tegeleb müügiteenuseid osutav firma, lisaks võtab müügiteenust pakkuv ettevõte endale tulemustasuga riski ja seega kohustuse teha oma tööd hästi.
Üks Eestis senini vähe tuntud kui kõige tulemuslikum turundusvõimalus on isikliku aktiivse müügi sisseostmine. Tegemist on presentatsioonide, müügivestluste, müügitoimingu läbiviimisega müügiteenust pakkuva ettevõtte poolt. Isiklikku aktiivset müüki ei tohi segamini ajada müügitoetusega, milleks on tootetutvustused näiteks kaubanduskeskuses. Isikliku müügi väljasttellimise tulemusena on võimalik müüa väga erinevaid tooteid, seda nii B2B kui B2C valdkonnas. Isikliku aktiivse müügi reageerimistulemuseks peetakse 30?50%.
30?50% reageerimisprotsendiga on ka sihitud telefonimüük. Seda valdkonda on aga saatnud halb maine, mis peamiselt tuleneb küll halvast teenuse kvaliteedist, mitte teenuse omapärast. Telemarketing jagatakse laiemalt kaheks valdkonnaks: nn cold-calling ehk lausmüük ja nn sihitud telefonimüük. Lausmüügi puhul reageerib pakkumisele 4?10% klientidest ja sihitud telefonimüügi puhul 30?50%.
Telefonimüügi halb kuulsus tuleneb just sellest, et sageli kasutatakse pigem cold-calling?ut ? tülitatakse inimesi, kel ei ole mingit huvi saadava info vastu. Cold-callingu?t kasutatakse sageli just seetõttu, et müügiteenust pakkuvatel ettevõtetel puuduvad vajalikud andmebaasid ja ka teadmised.
Telemarketingi kõrval on levinud sisseostetud müügiteenus e-business ehk e-posti teel teostatav müük, mis on efektiivne nii kaua, kui see on kombineeritud mõne teise müügitehnikaga. Kindlasti ei ole mõttekas kasutada valimatut e-posti edastamist ehk spämmi. Spämmi kustutab enamik inimesi kohe. Spämmi puhul arvatakse, et sellele reageerib 0,01% info saanutest.
Isikliku müügi omaette liik on posti teel nimelise pakkumise tegemine. Sellist müüki ei tohi segamini ajada otseturunduse teiste vormidega, kus näiteks flaiereid, voldikuid või infolehti pannakse valimatult kõikide postkastidesse. Isiklikele müügikirjadele reageerimise protsent arvatakse olevat 1?2% ringis.
Müügi väljast tellimine tähendab müügipersonali või spetsiaalsete müügiprogrammide ja kampaaniate sisseostmist mõnelt teiselt firmalt.
Algselt kasutasid müügiteenuse sisseostmist need ettevõtted, kes vallutasid uusi turge, tegutsesid rahvusvaheliselt või kes arendasid uut müügimeeskonda uue toote jaoks. Interneti kasutamise kasvamisega ja kommunikatsioonivõrkude tekkimisega on tänaseks müügi sisseostmisest saanud igati aktsepteeritud ja eelistatud müügivorm paljudes valdkondades.
Mujal maailmas on levinud kogu müügiteenuse väljasttellimine, st ostetakse sisse kogu müügiprotsess, alates planeerimisest ja strateegia loomisest. Eestis aga ostetakse sagedamini sisse müügiprotsessi üksikuid lõike, st sisseostetav teenus toetab pigem ettevõtte müügitegevust.
Autor: Kaia-Kaire Hunt