Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Laadamüüja peab end registreerima käibemaksukohustuslasena
Käibemaksukohustuslasena registreerimine on vajalik juhtudel, kui tootja müüb oma kaupa teises riigis otse lõpptarbijale, ütles kaubandus-tööstuskoja väliskaubanduse osakonna nõunik Haili Kapsi.
Selline olukord tekib siis, kui tootja osaleb näiteks laadal, messil või näitusel.
Käibemaksukohustuslasena saab ennast registreerida interneti teel, minnes vastava riigi maksuameti kodulehele. Eesti maksu- ja tolliameti kodulehel on lingid iga ELi liikmesriigi maksuameti kodulehele.
Käibemaksureeglid on liikmesriikides üldjoontes samad, kuid väikeste erinevustega, millest saab lugeda konkreetse riigi maksuameti kodulehelt.
Näiteks Eestis tuleb välisriigi tootjal end käibemaksukohustuslasena arvele võtta kolme päeva jooksul pärast kauba müümist lõpptarbijale, selgitas Kapsi.
Juhul kui tootja müüb oma kauba mõne teise ELi liikmesriigi käibemaksukohustuslasele, ei tule tal end selles riigis käibemaksukohustuslasena registreerida. Sellisel juhul esitab ta äripartnerile 0% käibemaksuga arve.
Kui ettevõtja aga tahab hakata tegutsema teises liikmesriigis, peab ta end seal käibemaksukohustuslasena arvele võtma. ?Loogiline on see, et kui keegi tuleb Eestisse tegutsema, siis tal peavad olema samad äri ajamise tingimused kui kohalikel ettevõtetelgi,? ütles maksu- ja tolliameti maksude osakonna juhataja Dmitri Jegorov.
Seepärast peab ettevõtja käibemaksu maksma käibe tekkimise kohas. Käibemaksu maksmine eeldab registreerimist ja registreerima peab end tegutsemise kohas. See põhimõte kehtib ka teistes liikmesriikides, kuna ka nemad soovivad nende territooriumil toimuva tegevuse puhul saada käibemaksu oma eelarvesse.