Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ostja eelistab kodumaist toidukaupa
Konjunktuuriinstituudi uurimuse järgi eelistavad tarbijad kodumaist toidukaupa, sest see on mõne toote puhul kuni kaks korda odavam importkaubast.
ASi ETK Maksimarket juhataja Raul Kadaru sõnul ostavad inimesed tunduvalt vähem kallimaid toidukaupu, nagu näiteks kallid kalakonservid või kalamari, ja suurenenud on liha ning leiva müük. Tallinna Kaubamaja toidukaupade osakonnas moodustab kodumaine toidukaup üle 60 protsendi müüdavast. "Välismaiseid tooteid ostetakse tihti vaid uudishimust," ütles ta.
Konjunktuuriinstituudi uurimuse järgi annab kodumaine piim, leib ja loomaliha 100 protsenti kaupluste selle kauba käibest, vorstist ja viineritest on 98 protsenti kodumaine.
Hetkeseis: Tarbijate kodumaise kauba armastus on veelgi tõusnud. Konjunktuurinstituudi aastatagune uurimus näitab, et kodumaiste kaupade eelistajate hulk kasvab ka noorte hulgas, kes varem importtoodangust lugu pidasid.
Autor: ÄP