Eurovalimiste kampaania avaldas mõju ka inimeste eelistustele Riigikogu valimiste puhuks ? Res Publica populaarsus kukkus järsult.
Käesoleva kuu alguses ehk eurokampaania intensiivse faasi eel korraldatud Turu-uuringute ASi küsitlus näitas, et kui veel mais hääletanuks 14 protsenti kodanikest Riigikogu valimistel Res Publica poolt, oli juunis erakonna toetus vaid kümme protsenti. Sama palju inimesi hääletanuks Rahvaliidu poolt, kelle toetus tõusis maiga võrreldes kolme protsendipunkti võrra, kirjutab Postimees.
Enim hääli saanuks parlamendivalimistel Keskerakond, keda toetas juunis 14 protsenti valimisõiguslikest inimestest. Reformierakonna toetajaskond moodustas 13 protsenti valimisealistest kodanikest.
Eurovalimiste favoriidi Sotsiaaldemokraatliku Erakonna (SDE) toetus olnuks Riigikogu valimistel kaheksa protsenti. Uuring näitab siiski, et SDE toetus on kasvanud eeskätt pealinlaste hulgas ? kui varasematel kuudel toetas sotsiaaldemokraate viis protsenti tallinlastest, siis juuni alguseks see näitaja kahekordistus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Isamaaliitu toetanuks mai lõpus, juuni alguses kuus protsenti valijaist. «Kampaaniaga seoses on jõulisemalt «pilti» tulnud just need erakonnad, kelle hääl muidu veidi vaiksemalt kõlab,» nentis sotsioloog Liisa Talving.
Sotsioloog arvas, et Res Publica langus on siiski ajutine nähtus, mis on tingitud eurokampaaniast, ja pärast valimisi toetus taas tõuseb. «Paljudele jäi nende sõnum arusamatuks, näiteks see Juhan Partsi ja teiste riikide juhtide jutumullidega plakatite kampaania,» nentis Talving. «Lisaks on Res Publica kõige rohkem vastandunud Euroopa Liidule ja sõnum on olnud negatiivne.»