• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,33%5 961,36
  • DOW 30−0,01%42 166,85
  • Nasdaq −0,62%19 425,03
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,51
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,33%5 961,36
  • DOW 30−0,01%42 166,85
  • Nasdaq −0,62%19 425,03
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,51
  • 28.06.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Otsepakkumine peab olema selgelt määratletud

Et värbamisprotsessis osaleks võimalikult palju sobivaid kandidaate, võib lisaks avalikule konkursile teha ka otsepakkumisi konkreetsetele isikutele. Pakkumise tegemise juures on oluline, et kandidaat ei mõistaks pakkumist valesti ega arvaks, et töökoht juba ongi tema oma.
Võimalusi on mitmeid: küsida sõpradelt-tuttavatelt, kas nad teavad kedagi potentsiaalset või otsida värbamisportaalide andmebaasidest sobivate karakteristikutega töösoovijaid.
Mugav on teha pakkumisi e-posti teel, eriti kui nimekiri on pikk. Samas võib selline lähenemine jääda lakooniliseks ja kirja saajal ei teki isiklikku seost. Teisest küljest võib inimesel jääda mulje, et töökoht on sama hästi kui tema ning ta kujundab sellest lähtuvalt ebaadekvaatsed ootused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Helistamine annab võimaluse luua parem kontakt, mille käigus tuleb ilmsiks, kas inimene on parasjagu tööpakkumistele avatud ning kui on, siis pakkuda talle mõtet oma kandidatuuri üles seada.
Mõlemal lähenemisel peab pakkumine olema selgelt määratletud. Teisisõnu, potentsiaalne kandidaat peab aru saama, kas talle tehakse tööpakkumine või antakse talle teada konkreetsest konkursist ning võimalusest sellel kandideerida.
Autor: Heli Zilensk

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele