Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Igale asutusele oma tunnuslause
Mida maksumaksja kulul sageli tuhandete kroonide eest ?ostetud? tunnuslause tegelikult tähendab, kellele on see mõeldud ning millist kasu toob, on sageli vaid ähmaselt selge. Nii mõnedki omavalitsused ja muud riigiasutused, kes omale suure kära ja preemiate saatel tunnuslause on tekitanud, pole seda oma koduleheküljelegi välja pannud.
Nii ei leia Tallinna vangla koduleheküljel märkigi nende sloganist ?Täidame vabaduse võtmise inimväärika sisuga? ega vangimaja logost ? lukuaugust. Idee järgi pidid need kaks elementi näidata vanglat selles valguses, et sinna tuleks häid töötajaid. Maksma läks kogu tunnuslause ja logo väljamõtlemisega seonduv vanglale ligi 30 000 krooni.
Tallinna vangla direktor Toomas Malva sõnab, et tunnuslause ja logo on eelkõige mõeldud vangla oma töötajatele. ?Et inimesed tunneksid ennast ühtse kollektiivina,? ütleb ta. Samas pannakse mõlemad elemendid kindlasti välja ka koduleheküljele, neid on juba kasutatud vangla jõulukaartidel, kalendritel jne.
Valga linnavalitsus, kes samuti mõned kuud tagasi omale tunnuslause valis, pole samuti seda oma koduleheküljele riputanudki. Linna disainer Raivo Behrsin sõnab, et tunnuslause ?1 linn, 2 riiki? ja logo leidmiseks kulus alla 10 000 krooni. ?Valgas käib vähe turiste ja me loodame, et tunnuslause ja logo aitavad linna paremini müüa just turistidele,? räägib Behrsin. ?Neid elemente hakatakse kasutama linna näiteks linna tutvustavatel trükistel.? Miks ei leidu idee järgi linna imagot kujundavat tunnuslauset ja logo Valga ametlikul koduleheküljel, ei oska Behrsin öelda.
Omale on tunnuslaused leiutanud ca paarkümmend linna ja valda. Riigiasutustest on tunnuslaused näiteks justiitsministeeriumil ja sotsiaalministeeriumil, vastavalt siis ?Õigusega õigluseni? ja ?Võrdsed võimalused inimväärseks eluks?.