Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suvistele asendustöötajatele tuleb õpetada teenindusreegleid
Hea teenindus on teenindusettevõttele aga parim müügimees. Kuid väikeettevõtte juhil või suurema ettevõtte teenindusjuhil on noore kogenematu inimese esmane juhendamine lihtne ja minimaalse ajakuluga, kui selgitada tööleasujale kõige tähtsam teenindus- ehk müüginipp. Ja selle nipi lihtsus seisnebki selles, et see sobib kogenematule töötajale, kes klienti teenindades pälvib kindlasti häid sõnu.
Istusime koos kaaslasega kaasaegses meeldivas kohvikus ja ootasime tellitud lõunat. Märkasime, et ühe posti peal oli üleval mingi kava. Kui teenindaja ? alles tööle tulnud noor inimene ? taas meie juurde tuli, esitasime küsimuse õhtuse ajaveetmise kohta seinal oleva kavale viidates. Teenindaja vabandas ja ütles, et ta on alles esimest nädalat töö ja õhtuti ta siin veel töötanud ei ole. Professionaalse klienditeeninduskogemusega jäin siiski informatsiooni ootama. Kahjuks kattis teenindaja meile ainult laua ja meie küsimused vaba aja veetmise kohta jäid vastuseta. Valisime selleks õhtuks teise koha ja kulutasime ajaveetmiseks kena summa. Meil oli kahju, et ilusa interjööri ja maitsva toiduvalikuga kohviku teenindustase oli tasakaalust väljas.
Kuidas siis hoida müüvat teenindust kõrgel tasemel, kui tegemist on uute töötajatega? Kogenematu töötaja kogenematus on väga hea müügimees, kui talle õpetada, et kliendi igale küsimusele tuleb leida vastus. Teenindajale tuleb õpetada nägema oma tööd laiemalt kui ainult lauakatjana. Siin on paar näidet sobiva lahenduse kohta, mis meid oleks õhtul kindlasti tagasi toonud:
1. Kuna olen siin alles tööle tulnud, siis otsin teile vastuse mõne teise töötaja käest. Tulen kohe ütlema, mis siin õhtuti toimub, head isu teile seniks.
2. Ma uurin järgi, mis siin toimub ja kuna mind ootab siin veel tühja kõhuga inimesi, siis saadan teie juurde kellegi, kes räägib, kuidas siin õhtuti aega veeta saab.
Need kaks võimalust oleksid meile näidanud, et meist tõesti hoolitakse ja et me ei ole ühed kliendid paljude seast. Lisaks annab selline suhtumine ka teenindajale väga hea enesetunde, sest selle eest saab tänatud tema ise ja kogu asutus ? olgu see siis kohvik, restoran või ööklubi.
Autor: Aimi Raudam