Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Chevrolet Lacetti - hästivarustatud pereauto mõõduka summa eest
Raske on Lacettit nimetada odavaks autoks, kuid samas tema olemuse ning hinna ja varustuse suhtele on ka raske vastast leida. 166 400 krooni eest saab ostja igati mahuka väike-keskauto, mille kapoti all 93 hj ja 1,4-liitrine bensiinimootor ning standardvarustuses elektriliselt reguleeritavad peeglid ja esimesed aknatõstukid, kaugjuhtimisega kesklukusti, ABS pidurid, kaks turvapatja, audiosüsteem jms. Kes soovib ka konditsioneeri, peab maksma lisaks 12 000 krooni.
Proovisõit Lacettiga ei üllata eriti millegagi. Juba Kalose ja Nubira saabudes sai selgeks, et endiste Daewoodega ei ole neil autodel enam kuigipalju pistmist. Müraisolatsioonile on pandud suurt rõhku ning mootorihääl on kosta vaid kiirendades. Maanteesõidul kulgeb auto vaikselt ja pehmelt. Ka istmed on autol üle keskmise pehmed ja mugavad ning isegi rool liiigub alates SX varustutasemest nii ülesse-alla kui sisse-välja. Kui reguleeritava kõrgusega istmepadi kaasa arvata, ei tohiks sobiva sõiduasendi leidmisega tekkida probleemi kellelgi. Nii sisemine kui väline disain on autol igati nüüdisaegne, kuid samas ei üllata ka millegagi. Kui ta oleks vanamoodsam, siis ta olekski vanamoodne.
Sõites on etteheiteid vaid kahele pisiasjale: rool, mis linnasõidul on küll hea ja kerge, jääb selleks ka maanteesõidul, kus ootaks pisut enam jäikust. Rooli keskkoht otsesõites on pisut liiga ?laperdav? ja väiksemgi vääratus kandub edasi ratastele.
Linnasõidul aga häirib pisut General Motorsi toodangule omaselt pika liikumisega käiguvahetushoob, ehk teiselt kolmandala ja kolmandalt neljandale lülitamiseks peab parema käega vehkimiseks autos olema keskmisest rohkem ruumi. Ent nende miinustega harjub üsna ruttu.
Fakt on igatahes see, et võrreldes Lanosega on Lacetti ligi 6 sm pikem, ligi 5 sm laiem ja tema telgede vahe on pikem koguni 8 cm võrra. Pakiruum mahutab istmed all asendis kuni 1045 l kaupa ja kütusepaak 60 liitrit kütust. Viimane oli pärast proovisõitu tehnilisi andmeid lähemalt uurides üllatuseks, sest vähemalt 1,6-liitrise mootoriga proovisõiduautol langes kütuseosuti sellise kiirusega, et paagi mahuks arvanuks 40 liitrit, mitte rohkem. Ehk võib selle panna sisseõitmata mootori arvele?
Esialgu on Lacetti saadaval kolme erineva jõuallikaga, kõik bensiinitoitel: 1,4; 1,6 ja 1,8-liitrit. Hinnakiri algab 1166 400 kroonist.