Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uuel kõrgel pakendimaksul on madal kasutegur

    Olid armsad ajad, kui enamikku (toidu)kaupu müüdi lahtiselt. Kohupiima tõsteti pärgamendist tuutusse, leiva-saia värskust katsuti käega, õunad valati üle leti otse ostja toiduvõrku või kandekotti. Keskkonnaministeeriumi algatatud totaalne pakendiaktsiis võib need ajad veel tagasi tuua.
    Äripäev peab igasuguse pakendi aktsiisi alla viimist keskkonnaministeeriumi jõumeetodil ülepingutuseks.
    Eelmisel sajandil nähti kaupade pakendamises progressi. Iseäranis toidukaupade pakendamine muutis nende müügi hügieenilisemaks. Täna nähakse pakendis eelkõige looduse risustajat, mille vastu võitlemise käigus saavad tootjad ja tarbijad järjekordse maksu kraesse. Ka tavaline pakkepaber läheb aktsiisi alla, 40 krooni kilogramm, kõige kallim on plastik, sõltuvalt otstarbest 80 või 100 krooni kilogramm.
    Seaduseelnõu läbimõtlematusele viitab keskkonnaministeeriumi kuluaarivestlusest jäänud mõte, et keskkond tuleb puhtaks saada iga hinna eest, kõik vahendid on head. Seepärast pole näiteks rahandusministeeriumile edastatud prognoosi, kui palju uuest maksust raha laekub, et see pakendiaktsiisi all arvele võtta, asuda seda administreerima ja koguma.
    Ehkki eelnõu on tehtud kuuma südamega, peab jätkuma ka külma pead, et kõikide pakendite äärmiselt keeruline taaskäitlus korralikult läbi mõelda. On suur vahe õllepudelil, mida hea hinna tõttu juba täna naljalt ripakile ei jäeta, ja jäätisepaberil või viinerikilel, mille kokkukogumist ja sorteerimist tootjate järgi on võrdlemisi raske ette kujutada. Silme ette kangastub antisanitaarsetes tingimustes, kummikutes ja kinnastes prügihunnikuis kaevamine. Pakend loodusesse visatuna küll reostab, kuid tema taaskäitlus ei tohiks olla prügikolli tasemel.
    Aga sorteerida tuleks just tootjate järgi, sest seadus näeb ette tootjale või pakendajale aktsiisivabastuse, kui ta tõestab, et taaskäitleb teatud protsendi pakenditest. Aktsiisi maksjale peab jääma võimalus seadust täpselt täita ja maksimaalselt suur hulk oma pakendeid kokku koguda. Sestap tuleks anda ka ettevõtjatele aega ? seaduse kehtima hakkamine 1. jaanuarist 2005 on selleks liiga lühike tähtaeg. Praegu jääb mulje, et ettevõtjat tahetakse uute nõuetega ja tarbijat hinnatõusuga justkui represseerida ? ehkki õilsate keskkonnakaitseliste eesmärkide nimel.
    Eelnõus on õige ja selgesihiline punkt: eksporti uus aktsiis ei puuduta. Sellega saab ekspordiks minev toodang kerge konkurentsieelise võrreldes siseturul müüdavaga. Teisi realistlikumaid elemente eelnõus: niinimetud muu müügipakendi (peale alkoholi ja karastusjoogi) nõutava taaskäitluse määr ei ole just väga kõrge ? 15%.
    Võib-olla aitavad erinevad prügiurnid erinevale prahile seda ülesannet täita ? kodanike keskkonnateadlikkuse tõustes. Seaduse jõustumisele peaks eelnema ka põhjalik teavitustöö inimeste hulgas. Et kui oma jäätisepaberi õigesse urni panete, siis hoiate ära jäätise hinnatõusu.
    Ent lõviosa muust pakendist ei jõuaks ikkagi taaskäitlemisele, mistõttu sisuline keskkonnakaitseline kasutegur ei ületaks 15 protsenti. Võib-olla tasuks veel korra aeg maha võtta, otsustamaks, kas uus eelnõu kogu oma töömahukuses on seda väärt.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.