• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,26
  • DOW 300,17%42 243,53
  • Nasdaq −0,6%19 429,27
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,41
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,26
  • DOW 300,17%42 243,53
  • Nasdaq −0,6%19 429,27
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,41
  • 21.07.04, 09:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tallinna Sadama juhid hinnatõusust ei tagane

Tallinna Sadama juhi Mart Toominga sõnul pole ettevõttel põhjust plaanitud sadamatasude tõstmisest taganeda, kirjutab Postimees.
Seda hoolimata transiidiärimeeste teravast kriitikast ja klientide lahkumisähvardustest.
Ehkki transiidifirmad ähvardavad sadamatasude tõusu kaevata Euroopa Komisjoni, ning kui selle ulatust ei kärbita, kolida Tallinnast Klaipeda või Ventspilsi sadamatesse, kinnitas Tooming, et hinnatõus on investeerimiseks ja sadama arendamiseks hädavajalik.
«Tasude tõstmine on majanduslikult põhjendatud ja pragmaatiline otsus ning selles on kompromissidele võimatu minna,» kinnitas Tooming. «Hindade korrigeerimisotsusest peaks loobuma sadama nõukogu, kuid just nemad meile sellise ülesande andsid.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu on tema sõnul lihtsalt palju ülesköetud emotsioone, ning pärast seda, kui sadam eile oma analüüse ja hinnakalkulatsioone nii sadamaoperaatorite liidule kui transiidifirmade assotsiatsioonile lähemalt tutvustas, need pisut taltusid.
Transiidi Assotsiatsiooni tegevjuht Andrus Kuusmann märkis eile õhtul pärast kohtumist Tallinna Sadama juhtidega, et ettevõtjad kavatsevad hinnatõusu õigsuse kohta saada igal juhul selgust Euroopa Komisjonilt ja ka konkurentsiametilt.
Reisiliinide operaatorid on sadamatasude muutmise kommenteerimisel tagasihoidlikumad. Vaid Tallink Grupi finantsdirektori Andres Hundi hinnangul on Tallinna Sadama soov tõsta hindu jõudemonstratsioon oma klientide suhtes.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele