Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euroliidu suurim müügikasv lõunanaabrite juures
Euroopa Liidu riikide seas on tänavu esimesel poolaastal kõige enam kasvanud uute sõiduautode registreerimine Leedus ja Lätis, Eesti asub 23 liikmesriigi seas müügikasvult viiendal kohal, selgub Euroopa Autotootjate Liidu (ACEA) värskest ülevaatest.
Võrreldes möödunud aasta esimese kuue kuuga on uute sõiduautode registreerimine Leedus ja Lätis kasvanud tervelt kolmandiku võrra, ehk vastavalt 36 ja 31 protsenti. Müügikasvult kolmandas riigis, Taanis on müügikasv 24 protsenti.
Ehkki üldjuhul on müügikasv suurem just uutes liikmesriikides, kahanes 2004. aasta esimesel poolaastal kõige enam müük T?ehhis, kus mulluse ligi 77 000 auto suuruse poolaasta müügiga võrreldes on tänavu kuue kuuga müüdud ligi 68 000 sõiduautot ehk umbes 9000 autot vähem. Müük on pisut kahanenud ka Rootsis, Hollandis, Saksamaal ja Prantsusmaal, kuid seal on langus olnud oluliselt väiksem.
Mõistagi on muutuse protsent seda tuntavam, mida väiksem on kogumüük, ning Läti ja Leedu on ühtlasi kõige väiksema autoturuga riigid ELis. Neile järgneb kohe Eesti, mis aga samas elanike arvu arvestades on edukam automüüja kui isegi Poola ja Slovakkia, lõunanaabritest rääkimata.
Kui vaadata juunikuu automüüki Euroopa Liidus, siis siin oli Leedu kasv suhteliselt tagasihoidlik ja Lätis koguni vähenes uute sõiduautode registreerimine. Üheks suurima müügikasvuga riigiks osutus hoopis Kreeka. Ilmselt nõuavad lähenevad olümpiamängud ka arvestatava osa masinapargi väljavahetamist.
Millises riigis millised margid kõige edukamad on, selle kohta ei ole ACEA veel värskeid andmeid avaldanud. Teada on vaid see, et Euroopa Liidus on võrreldes eelmise poolaastaga kõige enam suurenenud Korea autode osakaal. Iseäranis on kasvanud Daewoo osa, mida paljudes riikides ka Chevrolet? märgi all müüakse.
Kõige enam on aga kahanenud Ameerika päritolu General Motorsi toodangu müük ning ka Mercedese ja Peugeot? müük pole enam see, mis ta oli aasta eest. Miinusmärgi on kirja saanud ka Nissan, Citroen, Seat ja Opel.