Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Keskklassiauto Peugeot 407 jõudis pärast pikka ootamist Eestis müügile
Auto hinnad algavad 279 900 kroonist, mida on oodatult märksa enam kui tema eelkäijal, kuid konkurentidega võrreldes on tegemist täiesti konkurentsivõimelise numbriga. Ja kes kas või korra selle auto rooli taha sattunud, see vaevalt et hinna üle eriti tingima hakkab. Auto on seda väärt. Vähemalt selles konditsioonis, millisena ta poeuksest välja veereb.
Uus 407 ei ole auto, mis mõeldud suurema rahvahulga või ministri vedamiseks. Ta sobib suurepäraselt 3?4-liikmelisele perele, mille nooremad võsukesed end tagaistmele mugavalt ära mahutavad, täismõõtmetes ilmakodanikel võib tekkida seal aga probleeme nii põlveruumi ? sõltub paljuski sellest, kui pikkade jalgade juht autot roolib ? kui ka sellega, et pea võib ebamugavalt vastu lage hakata käima.
Mõneti meenutab uue 407 kontseptsioon neljaistmelise kupee oma, milles kogu rõhk pandud eesistujaile. Sest tõepoolest, rooli taga võib end hästi tunda igat mõõtu inimene. Rooli võib välja tõmmata just nii kaugele, kui vaja, ja iste liigub nii palju tahapoole, et ka kahemeetrine inimene end vabalt ära mahutab. Küünarnukid toetuvad mugavalt kas ukseõnarusse või keskkonsoolis asuvale laekale, mis nupuliigutusega tõuseb veelgi kõrgemale. See variant sobib küll pigem maanteesõiduks, linnasõidul hakkaks see kõrgus juba käiguvahetust segama. Elektrohüdrauliline kiirustundlik roolivõimendi käitub meie teedel laitmatult, auto seisab kursil ka suurematel kiirustel; klass kogukamast Toyota Camryst suurem telgede vahe tagab pehme ja mugava sõidu ka lainelisel teel; hea heliisolatsioon ei lase autosse tungida ei mootori- ega rehvimüra ning sõna otseses mõttes pakub selle autoga sõitmine tõelist naudingut.
Proovisõiduauto kapoti all tiksunud 2-liitrine diiselmootor arendab võimsust 136 hj ning kuuekäigulise manuaalkäigukastiga näitab auto pardaarvuti kütuse hetkekulu maanteesõidul suisa müstilisi numbreid: 4,5; 4,9; 5,2 jne liitrit 100 km kohta. Selles vahemikus kütusekulu valdavalt kõigubki. Kiirendab auto möödasõitudel aga sellise krapsakusega, et suisa märkamatult on kiirus oma rajale naastes kasvanud kaugelt üle lubatu piiri.
Tõsi, sellise auto hind on tunduvalt kõrgem kui baasmudelil: 359 900 krooni. Selle raha eest saab aga kaasa varustuse, mis peaks rahuldama ka kõige nõudlikuma autoostja vajadused: kliimaseade, veojõukontroll, stabiilsuskontroll, üheksa turvapatja, pardaarvuti, CD-stereo, vihmasensor, valuveljed jne. Diiselmootoritest odavaim versioon on 1,6-liitrine Fordiga koostöös valminud jõuallikas, mille baashind on 329 900 krooni. Selle mudeli baasvarustus on küll pisut lahjem, kuid mitte oluliselt. Pole valuvelgi, vihmasensorit, tagumisi aknaid tuleb kruttida vändaga ja veel nipet-näpet, kuid põhiline on sealgi olemas.
Üldse on hetkel saadaval kuus erinevat jõuallikat, neist neli bensiini- ja kaks diisliküttel. Baasmudelil, nagu ka eelkäijal, on 1,8-liitrine ja 115 hj bensiinimootor, tipmine versioon on 3-liitrine V6, millel hobujõude 211 ning millel muu hulgas elektriliselt reguleeritav vedrustus ning mis on saadaval vaid Porschelt tuttava tiptronic-automaatkäigukastiga. Maksab selline auto aga juba 449 000 krooni. Varustusasemeid on neli.
Üks on aga selge ? oma eelkäijaga ei ole uuel 407-l midagi ühist. Ta on temast üle nii pikkuselt, laiuselt kui ka telgede vahelt, püüdes pilke ka oma disainiga, eelkõige jõulise radiaatorivõre ja pikkade kitsaste tuledega. Hinna ja baasvarustuse suhe on 407-l konkurentsivõimeline ning kui tema põhjalikult uuendatud vedrustus meie teedel sama hästi kestab kui Jaapani päritolu rivaalidel, ei oska kosta muud, kui et turuliider Mazda6 on saanud omale vägagi arvestatava konkurendi. Peale selle on sügisel oodata universaalkerega versiooni, mis on lisaks headele sõiduomadustele ka üdini praktiline.