Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linnainimene joob vett, maainimene eelistab karastusjooke

    Uuringufirma Saar Poll viis selle aasta aprilli lõpus läbi uuringu, kus 1010 eestimaalaselt vanuses 15?74 küsiti tema joogieelistusi teatud situatsioonides.
    Muidu suhteliselt tugeva alkoholigeeniga eestimaalane on rannas tagasihoidlik ? üle poolte eelistab rannas olles mittealkohoolseid jooke ? vett (27%) või karastusjooki (25%). Järgnevad õlu (13%) ja mahl (10%).
    Uuringust tuli välja tendents, et karastusjooke eelistavad kõige enam maaelanikud (28% maal elavatest inimestest). Kõige vähem armastavad karastusjooke rannas juua pealinna elanikud (18,5%). Tendents ? mida suuremas asumis inimene elab, seda vähem ta soovib juua karastusjooki ? kehtib ka enamikus muudes uuritud situatsioonides.
    Ameti poolest on kõige veelembesemad rannas spetsialistid, kellest 42% eelistab vett juua. Tavainimesed ? kontoritöötajad, teenindajad ning füüsilise töö tegijad ? eelistavad teistest enam karastusjooke (29%). Juhid (26%), aga ka füüsilise töö tegijad (28%) eelistavad teistest rohkem õlut. Viimatine seos juhtide ja füüsilise töö tegijate joogiharjumuste vahel on olemas ka muudes situatsioonides. Juhid-ettevõtjad ja füüsilise töö tegijad on teistest tunduvalt viina- ja õllelembesemad.
    Suvel autoga ringi sõites eelistavad aga 30% vastanutest juua karastusjooke, 23% vett ja 12% mahla.
    Nagu rannaski, eelistavad ka autoga sõites rohkem vett tallinlased ning karastusjooke maainimesed.
    Tugevalt tuleb esile erinevus energiajoogi tarbimises vanuseliselt. 8 protsenti 15?29aastastest eelistab energiajooki. Kui suur osa pealekasvavast põlvkonnast ka hiljem energiajoogi tarbijateks jääb, näitab aeg.
    Muidu alkoholilembesed juhid-ettevõtjad eelistavad autoga sõites vett (39%), mis ületab teiste professioonide vastavat näitajat märgatavalt.
    Saunajook on loomulikult õlu. 42% eestimaalastest eelistab pärast sauna õlut juua. Järgnevad karastusjoogid (10%) ja mahl (10%), mida eelistavad põhiliselt noored.
    Kui vaadata eelistusi läbi sissetuleku prisma, siis näeme, et üle keskmise eelistavad õlut peale sauna jõukamad inimesed. Inimestest, kelle sissetulek pereliikme kohta on üle 4000 kr kuus, eelistab õlut tervelt 2/3 (65%), samas alla 1000 kr sissetulekuga inimestest vaid tugev kolmandik.
    Vaesematel inimestel on õlle asendajaks karastusjoogid ja mahl. Põhjus pole vaid väiksemas rahakotis: väikese sissetulekuga pereliikme kohta rühma kuuluvad muu hulgas pensionärid ja pereemad, kellel on mitu väikest last ja kes põhimõtteliselt ei eelista õlut.
    Tegevusalade lõikes tulevad esile taas kord õllelembesed juhid-ettevõtjad (63%) ja füüsilise töö tegijad (68%).
    Piknikujoogiks on eestimaalase meelest vaieldamatult vein (33%), eriti 20?59aastaste seas, järgnevad õlu (19%) ja viin (12%). Väiksema sissetulekuga inimesed eelistavad lisaks veel suhteliselt rohkem ka mahla ja karastusjooke. Vastupidiselt levinud arvamusele, et talumehed viina armastavad visata, näitab uuring, et liha küpsetamise kõrvale eelistab viina hoopis rohkem linnainimene (15% maainimeste 5% vastu).
    Ametite järgi eelistavad piknikul teistest enam veini töötavad inimesed, alates ettevõtjatest kuni reatöötajani välja. Viina eelistavad rohkem juhid ja füüsilise töö tegijad.
    15?17aastastest eelistavad õlut 12% ja siidrit 11% vastajatest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.