Kuna enamik teenusepakkujaid ei suuda kliendis huvi äratada, rääkimata oma toote- teenuse kasu välja toomisest, ei saa müügiprofessionaalid telefoni teel esialgsest sissejuhatusest kaugemale.
Otsustaja standardvastus on: ?Ma olen liiga hõivatud, et pikemalt rääkida. Saatke materjale e-postiga!?
Meil kõigil on tõepoolest üha vähem aega, eriti juhtpositsioonil olevatel inimestel. Mis aga tegelikult tingib enamasti sellise vastuväite, on asjaolu, et enamus teenusepakkujaid ei suuda kliendis lihtsalt huvi äratada, rääkimata oma toote-teenuse kasu välja toomisest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sa tead, et oleks vaja pikemalt rääkida või kokkusaamine saavutada, aga klient justkui ei huvitu. Mida teha?
Toon inspiratsiooniks mõned vastused, lisaks soovitan välja töötada ka oma vastuseversioonid:
Klient: ?Ma olen liiga hõivatud, et teiega rääkida. Saatke mulle infot e-postiga.?
Variant1: ?Niipalju kui teie usute oma aja väärtuslikkusesse, usume meie oma toote kasulikkusesse. Ma usun, et lisaks suudame me teie ettevõtte raha oluliselt kokku hoida. Kui te leiate võimaluse investeerida 15 minutit, siis võin ma olla suuteline teie raha säästma 50 000, võib-olla isegi 100 000 krooni. On see piisav põhjus veerandtunniseks kohtumiseks??
Variant 2: ?Kas te ütleksite seda ka oma olulisele kliendile, kes pöördub teie poole tellimusega?? (Oota vastust.)
?Ma suudan pakkuda teile täpselt sama palju rahategemise võimalusi kui ükskõik kes teie klientidest. Tegelikult olen ma ilmselt suuteline aitama teil teenida sama palju raha kui viis teie järgmist klienti kokku. Kas sooviksite teada, kuidas??
Variant 3: ?Mul on hea meel, et te olete väga kiire inimene. Kiired inimesed on meie kõige paremad kliendid. Nendel on meie teenustest ja toodetest kõige enam abi. Kas ma võin teile rääkida, miks??
Järgmise sammuna lepi kohtumine.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti Info Keskuse müügimeeskond on jagatud kliendihalduriteks ja müügikonsultantideks.
Müügikonsultandid võtavad palju kontakte ja toovad firmasse uusi kliente. Seevastu kliendihaldurid suhtlevad püsiklientidega, pakuvad uusi tooteid ja pikendavad koostöölepinguid.
Vanem-müügikonsultandi tulemus esmasel helistamisel: 30st uuest kontaktist jõuab kümme koostöölepinguni.
Müügihaldurid suhtlevad püsiklientidega ja 30st kontaktist pikendatakse 27?28 koostöölepingut.
Uutel müügikonsultantidel, kes veel õpivad ametit, oleme kriitiliseks piiriks pidanud 30st uuest kontaktis kolme koostöölepingut.
Infotelefoni 1188 müüjate puhul eeldame, et keskmine müüja kontakteerub päevas kuni 50 kliendiga. Neist 15 kõnet on sellised, mida me loeme edukaks müügikõneks: klient kuulab ja soovib edasi suhelda. Nendest 15st kliendist kolm teevad lepingu peale kõne lõpetamist ja 4?6 klienti soovivad saada pakkumist, mille põhjal otsustada, kas soovitakse lepingut või ei.
Tippmüüjad sõlmivad lepingu tavaliselt 80 protsendiga klientidest, kellega nad on kontakti võtnud. Algaja müüja sõlmib lepingu 20?30 protsendiga klientidest, kellega ta on kontakteerunud.