Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksosõitja vajab pettusest teatamise võimalust

    Oleme teiega ühel meelel, et Tallinna taksondust ei paranda hoiatava bro?üüri käiku laskmine, vaid tõhus kontroll taksojuhtide üle, kes kahjustavad taksojuhtide mainet.
    Pettuste vastu pakume järgmist nõu: kliendil peab olema võimalus pettusest kuhugi anonüümselt teatada: näiteks varsti avaneb selline võimalus meie kodulehel www.ttjl.ee. Edastame saadud informatsiooni linna kontrollorganile, mis töötab juhtumi läbi ja kontrollib taksojuhti.
    Kui kontrollreidi ajal selgub, et taksojuht kasutab ebaausaid võtteid, pole vaja muud, kui panna dokumendid ühte kausta ja saata need taksokomisjoni. Komisjon hoolitseb selle eest, et taksojuht ei saaks enam teenust pakkuda.
    Ka taksoveo eeskirjas on punkt, et kõikidel taksojuhtidel, kel pole taksoveoluba, peab olema teenindaja kaart, et nad saaksid lepingu alusel töötada. Nüüd peaks seadma sisse ka tõkendi taksoveo eeskirja rikkunud taksojuhile, et ta ei saaks enam vähemalt kolm aastat üheski firmas ega iseseisvalt tööd teha. Praegu on nii, et kui taksojuht vallandatakse ühest firmast, läheb ta järgmisesse, kuni lõpuks asub töötama patendiga. Talt võetakse küll ära taksoveoluba, aga lepinguliselt saab ta takistuseta edasi töötada.
    Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liige Lembit Poolak ja Äripäeva loo autor usuvad, et taksojuhi määratud hinnad aitavad taksojuhti paremini toime tulla.
    Aga kuidas kujutate ette, et klient tellib firmast takso, teades ühte hinda, aga hiljem selgub, et hind on hoopis teine? Või peab dispet?er siis kliendilt küsima, kas too teab, et täna tuleb takso hoopis hinnaga 15 kr/km? See on ju absurdne! Ostsin näiteks eelmisel nädalal ajalehe Vesti Nedeli, mille telekavast Antenna leidsin taksoreklaami, kus hinnaks märgitud ööpäev läbi 4 kr/km. Tellisin takso ja sain oma üllatuseks sõidu lõppedes suurema arve. Küsimise peale sain taksojuhilt teada, et mind veeti hoopis hinnaga 5 kr/km. Suurepärane, kas pole?
    Tallinna Taksojuhtide Liidu seisukoht on ühene: ühe kaubamärgi all sõitvatel taksodel ei saa olla erinev kilomeetrihind. Kui taksojuht soovib määrata endale kilomeetrihinna, mis teda ära elatab, siis palun tehku oma firma, kogugu kokku meeskond ja sõitku enda äranägemise järgi. See on tema valik. Me ei nõustu väitega, et firma ei vastuta millegi eest.
    Küsimus on rohkem firmas kui seaduses. Kui ikka firmas osutub üks taksojuht ebaausaks ja firma suudab koos kliendiga pettust tõestada, jääb kannatajaks firma ja tema töötajad. Sõit kliendile küll kompenseeritakse, aga reeglina valib ta siis uue firma. Kõik meie liikmed on ka ühel meelel, et ei saa kehtestada ainult kahte tariifi, ajatariifi ja ühte kilomeetrihinda.
    Näiteks Soomes on päeval sõidualustustasu 4 ja öösel 6 eurot, puhkepäevadel on jälle teine tariif. Minimaalne hind aga kehtestati omal ajal selleks, et kompenseerida tühja ettesõitu kliendini. Ka meie kliendid aktsepteerivad vedaja hindu. Täna kehtiv minimaalne tasu 35 krooni on igati taskukohane kliendile, kes soovib taksoteenust kasutada. Kui me kaotame minimaalse hinna, tõuseb kilomeetrihind lakke ja takso muutub taskukohaseks vaid jõukamale klientuurile.
    Kui linn suudab panna tööle kontrollmehhanismi, siis hakkavad petjad taksojuhid ise oma töökoha pärast kartma ja enam ei tule teateid sellest, et keegi on jälle petta saanud.
    Autor: Toomas Nõulik
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohitid: kinnisvara- ja ehitusturu elavnemiseks kulub aastaid
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.