Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ahtme tehas teeb vaguneid vaid omanikule

    Augustis 2003 tööle hakanud UVZ & AVRi tehase tootlikkus on tänaseks jõudnud 200 tsisternvagunini kuus. Seni kõik tehases valminud vagunid endale soetanud AVR Transservice?i juhatuse liige Aivar Ilves kinnitas, et nende firma vajadused pole veel rahuldatud. Ilves, kes kuulub ühtaegu ka UVZ & AVRi juhatusse, ütles, et vagunite ostmist jätkatakse veel selle aasta lõpuni.
    ?AVR Transservice pakub oma tsisternvagunitega ekspedeerimisteenust, samuti anname oma vaguneid rendile,? selgitas Ilves, kelle sõnul soovib firma ühtekokku soetada ligi 2000 tsisternvagunit.
    Äripäeva andmeil tõuseb AVR Transservice sellega tsisternvaguneid omavate Eesti firmade esirinda, möödudes nii endise hansapankuri Jüri Mõisa eestvõtmisel tegutsevast ASist Meta-Eks SP, kelle omanduses on ligi 1600 tsisternvagunit, ning ka Nikolai Jaku?kinile kuuluvast ASist Intopex, kellele kuulub enam kui 1000 tsisternvagunit.
    Üheks suuremaks AVR Transservice?i tsisternvagunite kasutajaks on aga tõusmas naftatransiidile spetsialiseeruv AS Onako Eesti Grupp. Jutt on samuti läinud aastal tegutsema hakanud uuest firmast, kes ostis mullu suvel oma ärinime 10 000 krooni eest endiselt Onako Eestilt, mis pärast 1,7 miljardi kroonist hiigelkäivet 2001. aastal ning enam kui 400 miljoni krooni suuruse keeruka võlanõude tekkimist detsembris 2003 Polaster Holdingu nime all äriregistrist kustutati. Firma pankrotimenetlus lõpetati raugemise tõttu, sest puudus vara nõuete rahuldamiseks.
    Aivar Ilves ei soovinud AVR Transservice?i ja Onako Eesti Grupi koostööst lähemalt kõnelda. Onako Eesti Grupi juhatuse liige Andrei Meidra oli samuti napisõnaline, kinnitades vaid, et põhiliseks äritegevuseks kujuneb naftatransiit. Meidra märkis samas, et Onako on omaette tegutsev logistiline üksus, mis lisaks naftatransiidile pakub ka muid teenuseid. ?Mingeid otseniite ei tasu siit otsida,? väitis ta. ?Ka pole meie naftaostud enam pärit Orenburgist, nagu see oli eelmise Onako puhul.?
    UVZ & AVRi tehase esimene etapp neelas ligi 70 miljonit krooni. Ilmselt veel tänavu augustis sõlmitakse ehitajaga leping teise etapi väljaehitamiseks, mille maht ulatub üle 150 miljoni krooni.
    Laenuraha toetuseks omavahendite kaasamisel tehase rajamisse on siiani kasutatud offshore-firmade abi. Kuni selle aasta alguseni ASi UVZ & AVRi ainuomanikuks olnud AVR Transservice?i enam kui 90% aktsiate omanikuks oli veel mulle detsembris USAs Delaware?i osariigis registreeritud Rowel Impex LLC, mille kaudu liikus firmasse ligi 40 miljonit krooni.
    Tänaseks on Rowel omanike ringist kadunud ning suurimaks aktsionäriks on Venemaa tööstushiiu Uralvagonzavodi ehk UVZi peadirektori Nikolai Malõhhi poeg Nikolai Malõhh juunior 32 protsendiga. Omaaegse Onako Eesti ühele juhtfiguurile Vladimir De?inovile kuulub 20,5% aktsiatest. Roweli volitatud isikuks olnud Andrei Meidra käes on praegu 6,5% aktsiatest.
    Selgemaks on läinud ka UVZ & AVRi omanike struktuur. Pärast mitmeid aktsiatehinguid, mille käigus jõudis enamusaktsionäriks olla ka UVZi tegevjuht Viktor Ananjev, kuulub alates selle aasta juuli lõpust 51% UVZ & AVRi aktsiatest Uralvagonzavodile. AVR Transervice?i omandusse jäi 49% aktsiatest.
    Samamoodi on miljonite kaasamisel kasutanud offshore-firma abi ka uus Onako Eesti Grupp, kus ligi 88% aktsiatest kuulub Delaware?is registreeritud firmale Garland Enterprises. Ülejäänud 12% on Andrei Meidra omanduses.
    ASide UVZ & AVR ning AVR Transservice vajadus lisaraha järele pole aga sugugi ammendunud. Hiljaaegu korraldati ühiselt tsisternvagunite katelde tootmiseks vajalike seadmete tarnimise ja paigaldamise konkurss. Kui siiani hangiti katlaid ematehasest Uuralite tagant, siis nüüd on plaan hakata neid ise valmistama.
    Sel nädalal avab UVZ & AVR pidulikult oma töötajate tarvis ehitatud 20 korteriga elamu. Investeeringu maht ulatus üle 15 miljoni krooni.
    Plaanis on ehitada veel kaks samalaadset elamut, millest üks valmib veel sel aastal. Korterid antakse tehase töötajate kasutusse nende töötamise ajaks. Juhul kui üürniku töösuhe kestab tehasega 15 aastast järjest, on inimestel võimalus ka omanikuks saada.
    Kui esimesena valminud majas olid kõik korterid ühesuurused, siis järgnevates majades on AVR Transservice?i juhatuse liikme Aivar Ilvese sõnul plaan korteri suurustega varieerida.
    ASi UVZ & AVR sotsiaalprogramm on teadaolevalt esimene sellelaadne pretsedent Eestis pärast taasiseseisvumist.
    Sel nädalavehtusel korraldavad AVR Transservice ja Onako Eesti Grupp Virumaal oma päeva. AVR Transservice on selleks puhuks kutsunud laupäeva õhtuks Ahtmesse Moskva artiste.
    Pühapäeval on aga võõrustajaks Onako Eesti Grupp, kes pakub külalistele kohapeal keedetud vähke ning Anne Veski kontserti.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.