Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nafta hinnatõus sunnib ettevõtteid lahendusi otsima

    Estonian Airi finantsjuht Michael Olsen kommenteeris, et nafta hinnakasvu probleem on vaatamata piletihindade tõstmisele endiselt väga tõsine. Augustis kannab Estonian Air kahju 1?2 miljonit krooni.
    ERAA juht Toivo Kuldkepp kommenteeris nafta hinnatõusu: ?Ebatervet konkurentsi ei teki, on nagu force majeure?i situatsioon.? Odavama kauba logistikas võib ilmneda tõrkeid. Katkeda ähvardab näiteks mööda maismaad toimuv turbavedu Euroopasse.
    Kui kümme aastat tagasi neelasid maanteedel vuranud MAZid 50?60 liitrit kütust saja kilomeetri kohta, siis kaasaegsed veoautod tarbivad õigete juhtimisvõtete korral alla 30 liitri.
    Ligikaudu 300 veoautojuhti ökonoomselt sõitma õpetanud Silberauto projektijuhi Aivar Kuivkaevu sõnul vähendavad õiged sõiduvõtted veoauto kütusekulu keskmiselt 2,5 liitrit saja kilomeetri kohta, mis toob ettevõtteile märkimisväärset kokkuhoidu.
    Autotranspordifirma Lajos AS tegevjuht Tõnu Kruusmaa märkis, et vahetab vanemaid veokeid säästlike vastu ning kaupleb tulevaks aastaks veomahte juurde. ?Nii see vingerdamine käib,? sõnas Kruusmaa. ?Kel vähegi võimalik on, mängib paremat mängu ja teenib isegi väikese kasumi.?
    Viru Keemia Grupp ja Eesti Gaas on ekspordi- ja suurklientide lepingud sidunud masuudi hinnaga maailmaturul, ehkki põlevkiviõli ja gaasi masuudist ei toodeta.
    Viru Keemia Grupi (VKG) juhatuse esimees Janek Parkman selgitas, et masuudi hind kasvab toornafta hinnast aeglasemalt, kuid trügib põlevkiviõli hindu veidi ülespoole. ?Madalam dollar tasakaalustab masuudi hinnatõusu mõju, mistõttu kokkuvõttes põlevkiviõli hind märkimisväärselt ei tõuse,? prognoosis Parkman.
    Masuuti oma olulisimaks konkurendiks pidav Eesti Gaas laiendab usinalt gaasivõrku. ?Gaasi müüki on naftahinnad mõjutanud alates taasiseseisvumise ajast alates,? ütles Eesti Gaasi müügiteenuste ettevõtte direktor Raul Kotov. ?Viimasel viiel aastal on enamik tarbijaid soovinud kasutada gaasi ja liituda gaasivõrguga.?
    Mullu teenis Eesti Gaas 1,1 miljardi kroonise käibe juures 114,6 miljonit krooni kasumit. Ettevõte prognoosib klientide kasvu ja kopsakat kasumit ka tänavu.
    Eesti Panga ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi analüütikute hinnangul pärsib nafta hinna kasv majanduskasvu ning vähendab tarbimist. Kõik teenused ja kaubad muutuvad kallimaks ning palgakasv aeglustub, kuid Eestis ei pruugi see niipea avalduda.
    Konkurents kütuseturul on hinnatõusu Eestis praegu ära hoidnud, kommenteeris Eesti Pank inflatsiooni ajutist alanemist juulis. ?Nüüdseks on selge, et mai hinnatõus oli ühekordne,? ütles keskpangapoliitika osakonna juhataja Ilmar Lepik. Mais hüppas kütuse hind üles tänu aktsiisitõusule.
    Rahandusministeeriumi prognoositud inflatsiooni kiirenemine 3,3% tähendab Eesti jaoks normaalse hinnakasvutempo taastumist. Eelmise aasta inflatsiooni võib pidada isegi anomaalselt madalaks.
    Naftabarreli hind püsib selgelt üle 40 dollari ja raske on näha selle languse võimalust, sest tõusuteel olev maailmamajandus vajab naftat rohkem, kui toodeta suudetakse.
    Et USA ja Euroopa naftatöötlemistehaste tootmismahust on kasutusel 95% ning OPEC pole võimeline tootmist kiiresti suurendama, siis viisid uued negatiivsed uudised eelmise nädala lõpul nafta hinna taas üles.
    Kui möödunud kolmapäeval ohkas turg kergendatult teate peale, et Venemaa justiitsministeerium olevat lubanud Jukose külmutatud kontod avada, siis juba järgmisel päeval täpsustas ministeerium, et seda raha ei tohi kasutada tegevuse finantseerimiseks, vaid üksnes maksuvõlgade tasumiseks. Tekkinud kartus, et Jukos ei suuda oma tootmistaset hoida, viis Jukose aktsia 14protsendilisse langusse.
    Teine halb teade tuli USAst, kus tulekahju sundis British Petroleumile kuuluvas tehases tootmise osaliselt sulgema. Nafta hind kallines üle 3 protsendi ning viis langusse USA aktsiaturu. New Yorgi Dow Jonesi indeks kukkus alla psühholoogilise 10 000 punkti piiri ning alanes ka tehnoloogiabörsi Nasdaq indeks. Reedel börsilangus jätkus ja levis ka Euroopasse.
    ?Valitseb kartus, et kerkiv energia hind suurendab tarbijate kulusid. Seetõttu prognoosivad investorid kasumi kasvu vähenemist,? selgitas börsi käitumist Trendstar Advisorsi analüütik James McBride Bloomberg Newsile.
    Maailma nafta hinda võiks langetada ainult see, kui nõudlus nafta järele oluliselt väheneks. Paraku ei ole see reaalne, sest maailmamajandus on selgelt tõusuteel ja nõudlus muudkui kasvab, muu hulgas kiire majanduskasvuga Hiina tõttu.
    Mida kauem naftahind kõrgel püsib, seda rutem hakkab see mõjutama teisi majandusvaldkondi. Esimesena on tarbijad seda tundnud bensiini hinnas, mis on Põhjamaades kuuga kallinenud üle 4%. Järgmisena on oodata lennukipiletihindade kallinemist. Edasi jõuab hinnatõus naftakeemia- ja plastitööstusesse, mis mõlemad palju naftat tarbivad.
    Analüütikud ennustavad, et olukord naftaturul ei rahune enne, kui Iraak saab korralikult käima oma naftatoomise ning laheneb Jukose probleem.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.