Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tõsine mänguäri
Arvutimänguäri aastane käive ulatub maailmas sadadesse miljarditesse kroonidesse, Eesti osa moodustab sellest 15 miljonit.
Eesti ühe esimese arvutimänge maale toova firma OÜ Andrico juhatuse esimehe Tõnis Tappo sõnul müüakse Eestis umbes 100 000 mängu aastas.
Andrico konkurendi ASi Asecom müügijuhi Alexander Soltsi sõnul on arvutimänguturu maht mujal maailmas võrreldav videoturuga. ?Eestis on videoturu aastane käive ligi 50 miljonit krooni, arvutimängude oma umbes kolm korda väiksem,? rääkis Solts.
Põhjusi, miks Eestis vähe mänge ostetakse, tõi Solts kaks. Esiteks ei ole inimestel kujunenud tarbimisharjumust, teiseks on ostujõud madal. Oma osa on ka tarkvarapiraatlusel, kuid Soltsi sõnul ei ole see peamine probleem.
Mängude hinnad on väga erinevad: neljakümnest kroonist tuhande kroonini. Hind sõltub kvaliteedist ja mängu uudsusest. Kõige paremini lähevad müügiks odavamad mängud ? kallimaid ostavad teadlikumad mängurid.
Tänu turu arengule jõuavad uued mängud ka kiiremini Eestisse. GNT Eesti ASi tegevdirektori Anti Kuiva sõnul on see praegu ainult nädalate küsimus. Mõni aasta tagasi võis aega mõõta kuudes.
Tõnis Tappo hinnangul kasvab turg edaspidi just selle arvel, et hakatakse ostma rohkem uuemaid ja kallimaid mänge.
Sihtgrupp on arvutimängudel väga lai.
Tallinna Kaubamaja teenindaja Jaak Aibasti sõnul ostavad mänge igas vanuses inimesed. ?Käivad näiteks emad, kes oma lastele mänge ostavad,? rääkis Aibast, kes ka ise arvutimänge mängib. Samuti pole harukordne, et mänguostja on 50aastane. Peamiselt ostavad siiski noored.
Anti Kuiva hinnangul jagunevad arvutimängude ostjad laias laastus kaheks. Ühed on fanaatikud, kes teavad täpselt, mida ostavad. Teised on pühapäevamängurid, kes vajavad veidi suunamist.
Läbimüüki aitab suurendada ka mängude lokaliseerimine ehk eestindamine. See toob mängude juurde nooremaid huvilisi ja neid, kes võõrkeeli ei oska. Andricol on kavas eestindamisse kaasata ka tuntud Eesti näitlejaid. Seni on suurem osa mänge siiski võõrkeelsed.
Turu edasise arengu suhtes on kõik suuremad mängude maaletoojad positiivselt meelestatud, kuid hüppelist kasvu lähiajal ei oodata.
?Mängude nõudlus kasvab stabiilselt, mitte järsult,? iseloomustas olukorda Anti Kuiv.