• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • 11.08.04, 09:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Minister Atonen lubas rahastada Ülemiste ristmiku ümberehitust

Majandusminister Meelis Atoneni sõnul kavatseb riik Eesti ühe suurema liiklussõlme, pidevates ummikutes vaevleva Ülemiste ristmiku ümberehitust kaasrahastada.
Pealinna ühe suurema liikluskoormusega liiklussõlm asub Tallinna lennujaama vahetus läheduses ning sinna suubuvad lisaks Tartu maanteele ja Peterburi teele ka tiheda liiklusega Järvevana ja Suur-Sõjamäe tee.
Ristmikule on juba aastaid tekkinud tipptundidel suuri ummikuid ning kuigi nii liiklusasjatundjad kui ka linnajuhid on ühel meelel, et oma läbilaskevõime juba aastaid tagasi ammendanud liiklussõlm tuleks võimalikult nobedasti ümber ehitada, on see rahanappuse tõttu seni tegemata, kirjutab Postimees.
Ainus võimalus Ülemiste ristmiku ummikuid lahendada on rajada sinna üks kuni kaks eritasandilist ristmikku, mis erinevatel hinnangutel võivad neelata kuni 500 miljonit krooni ehk ligi kolmveerandi kogu pealinna iga-aastasest investeerimisvõimest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen ütles eile Postimehele, et riik on valmis linna Ülemiste ristmiku ehitamisel aitama ja seda kaasrahastama. Ta lisas, et Tallinn ei ole Ülemiste ristmiku ehitamiseks seni ministeeriumilt raha küsinud ega võimalikku ehitusprojekti näidanud, mistõttu ei oska ta öelda, kui suure rahaga on riik valmis kaasa lööma.
Samas kinnitas Atonen, et ristmiku jaoks antav raha oleks kindlasti suurusjärgu võrra suurem kui tänavu pealinnale teedeehituseks eraldatud viis miljonit krooni. «See on liiklussõlm, mis tegelikult toob kogu Eesti Tallinna,» sõnas ta. «Riigil on siin kindlasti huvi olemas.»
Teedeküsimustega tegelev Tallinna abilinnapea Jüri Ratas ütles, et seniajani on linn plaaninud Ülemiste ristmiku aastatel 2005-2007 ümber ehitada era- ja avaliku sektori koostöös, mis tähendab, et erafirma ehitab liiklussõlme valmis ning linn ostab selle hiljem pikaajaliselt iga-aastaste tagasimaksetega välja.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele