Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad ägavad nafta hinna surve all

    Vaevalt olid lennufirmad New Yorgi terrorirünnaku järel suutnud kriisist toibuda ja selle aasta algupoolel üsna häid tulemusi saavutada, kui ülikõrgele kerkinud nafta hind on asunud taas kiiresti nende kasumit sööma.
    Et odavlennufirmad on madalate piletihindadega konkurentsi väga teravaks ajanud, siis on traditsioonilised lennufirmad seatud valiku ette, kas ja millal tõsta piletihinda ehk panna osa kasvanud kütusekulusid reisijate õlule.
    Euroopa suurtest lennufirmadest teatas esimesena British Airways (BA), et kavatseb alates eilsest suurendada pikematel lendudel kütusekulu piletihinnas 2,50 naelalt kuuele, mis tähendab seega piletihinna kallinemist keskmiselt 82 krooni võrra. Firma loodab sel moel tagasi saada 1,6 miljardit krooni.
    Kohe BA järel teatas veel teinegi Briti kauglennufirma Virgin Atlantic, et tõstab samuti kütuse tõttu piletihinda.
    Seevastu Euroopa juhtivad Briti odavlennufirmad Ryanair ja EasyJet välistasid kindlalt piletihinna tõstmise ja koguni prognoosisid, et Euroopa lennundusturul käiv hinnasõda sunnib lähikuudel piletihinda hoopis langetama.
    Teine Euroopa suurim lennufirma, Saksa Lufthansa, samuti ka Austrian Airlines, Iberia, Alitalia jt teatasid, et nemadki ei näe hetkel piletihinna tõstmiseks põhjust. Enamik neist on sõlminud pikaajalised kütusetarnelepingud.
    Põhjala lennufirmadest teatas Soome Finnairi pressiesindaja Taneli Hassinen pärast BA otsust, et nafta kallinemine ei ole tekitanud neile piletihinna tõstmise survet. Tema sõnul moodustab kütus umbes 10 protsenti firma kogukuludest.
    Finnair ei taha ilmselt oma head arengutrendi rikkuda. Tänu eelmisest suvest soodsamatele hindadele kasvas juulis Finnairi reisijate arv mullu sama ajaga võrreldes 16,8%. Gruppi kuuluva Aero Airlinesi reisijate arv Tallinna?Helsingi liinil kasvas 24% ja oli 8800.
    Eile oma teise kvartali aruande esitanud Põhjala SAS Group on palju surutumas seisus. Firma maksude-eelne kasum oli nullis, kusjuures reisiliiklus kasvas 14,3%. Osa analüütikute sõnul näitab SASi aruanne rentaabluse vähenemist ning kõrge kütusekulu kahjustavat mõju.
    Eri analüütikute hinnangul võib kõrge nafta hind suurendada SASi aastakulu enam kui miljardi krooni võrra.
    Tõsi, SAS tõstis grupi sees piletihindu juba mõni aeg tagasi. SAS Rootsi on alates juulist kergitanud edasi-tagasipileti hinda 425 Eesti krooni võrra ja SAS Taani 6
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.