Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sadam saeb oksa enda istumise alt
Lennujaama- ja sadamatasude ümber puhkenud vaidlusi lugedes tekib küsimus, mis mille jaoks loodud on. Kas lennujaam on selleks, et seal lennukid maanduda ja õhku tõusta võiks, või vastupidi? Ja kas Tallinna ainus reisisadam saaks hakkama ka ilma laevu vastu võtmata?
Asi poleks hull, kui Estonian Airil ja Tallinkil oleks valida mitme stardikoha vahel. Paraku naudivad nii Tallinna Lennujaam kui Tallinna Sadam monopoli seisust ja kehtestavad endale sobiliku hinna. Enamasti klientidega aru pidamata. Riik vaatab omanikuna rahulikult pealt, sest teenib kopsakaid dividende. Kui lennujaam on lubanud oma tariifid üle vaadata, siis sadam plaanib hindu tõsta. Eriti valusalt lööb sadamatasude tõus transiidifirmasid ja suurte laevadega sõitvat Tallinki. Kulla sadamaonud, ärge saagige oksa, millel ise istute! See lõpeb alati halvasti.