Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamikampaania salaviina vastu
Siseministeerium alustas 18. augustil 1999 salaviinavastast reklaamikampaaniat, mille eesmärk on teavitada Eesti elanikke salaviina ohtlikkusest.
Reklaamibüroos Guvatrak valminud kampaania läheb riigile maksma 125 000 krooni. Reklaamplakatitel palutakse salaviina leidnutel helistada telefonil 110 ja näidatakse, kui suur raha läheb salaviina müügist kurjategijate taskusse. Reklaamikampaania deviisi all ?Ostad salaviina- toetad maffiat? toimub televisioonis, ajalehtedes, tänavatel ja alkoholi müügikohtades. Siseminister Jüri Mõisa sõnul pole kõige suurem probleem riigil tänavu alkoholiaktsiisina saamata jäävad 500 miljonit krooni, vaid ühiskonna kõlbelisuse ohtu seadmine.
Hetkeseis: Reklaamikampaaniast paremini aitas salaviina vastu võitlemisele kaasa 2001. a metanoolitragöödia Pärnumaal. Praeguseks on salaviina osakaal vähenenud sedavõrd, et riik riskib juba tõsta alkoholiaktsiisi.