Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennureisijad hakkavad end ise teenindama

    Rahvusvaheline Lennutranspordi Assotsatsioon (IATA) kavandab nelja innovaatilist muutust, mis peaksid aitama lennundussektoril kahjumist välja rabeleda. Plaan puudutab e-pileteid, iseteeninduslikke registreerimisterminale, joonkoode pardakaartidel ning raadiosagedusel põhinevat pagasi identifitseerimist.
    Organisatsioon loodab uuenduste abiga aidata lennufirmadel säästa kolm miljardit dollarit aastas, samal ajal tõstes klienditeeninduse taset.
    E-piletites pole iseenesest midagi uut, Põhja-Ameerikas hakkasid lennufirmasid neid kasutama juba ligi kümme aastat tagasi. Mõned odavlennufirmad, nagu näiteks Ryanair, on loobunud üldse traditsioonilistest piletitest, teised väljastavad selle lisatasu eest.
    IATA hinnangul säästaksid lennufirmad tavapileti asendamisel e-piletiga keskmiselt 9 dollarit ehk 110 krooni pileti kohta. Kokkuhoid tuleneb eelkõige piletite kättetoimetamise kulude vä-hendamisest ja arveldamisprotsessi muutmisest. Broneeringu numbri saab reisijale teatada marginaalse kuluga näiteks e-posti teel.
    Juba praegu võimaldaks tehnoloogia broneeringuid teha ja muuta, kasutades näiteks mobiiltelefoni WAP-teenust. Esialgu pole lennufirmad sellest ideest kinni haaranud, kuid IATA loodab siin paari aastaga läbimurret saavutada.
    Selveterminale saab juba kasutada näiteks Arlanda lennujaamas Stockholmis, kus nende abil saab SASi lendudele registreeruda. Pagasi äraandmiseks on Arlandal eraldi lett.
    Nagu e-piletitel, on ka üks terminalide kasutuselevõtu põhjus seotud kulude vähendamisega lennundussektoris, kus valdav osa ettevõtteid on viimasel ajal töötanud kahjumiga. Näiteks SASi jaoks maksab ühe reisija registreerimine iseteeninduslikus terminalis ca kolm korda vähem kui tavalises check-in-letis.
    Lisaks võtavad selveterminalid IATA hinnangul füüsiliselt vähem ruumi kui check-in-letid, samuti võiks terminale paigutada ka mujale kui lennujaamadesse, näiteks bussi- ja rongijaamadesse, hotellidesse, autorendifirmadesse jm.
    registreerida ning trükkida samas välja pardakaart.
    RFID edastab kiibil olevat infot pagasi asukoha, soovitud sihtkoha, omaniku jms kohta. Üllataval kombel on RFID tehnoloogia käigushoidmine nii odav, et USAs kaaluvad kaubandusketid selle kinnitamist isegi üksikutele toodetele või kaubaalustele. Nii saab jälgida iga toote või aluse paiknemist tarneahelas ning vähendada varude hoidmise kulusid. RFID tehnoloogia omandamise kulud on siiski märkimisväärsed. Lennunduses peaks kindlasti olema pioneere RFID tehnoloogia rakendamisel, kuna pagasi kadumine puudutab kõiki lennufirmasid.
    Autor: Rein Jüriado
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.