Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Luksuslik väike BMW

    BMW esitles hiljuti oma väiksemat mudelit ehk 1-seeriat. Selle auto põhiturg on kahtlemata parkimisprobleemide käes vaevlev Lääne-Euroopa ja loomulikult Saksamaa, kuid ilmselt õnnestub seda ühe vähese omataolise sõidukina müüa ka Eestis. BMW kaubamärk on meil lihtsalt sedavõrd populaarne, et paljud inimesed tahavad maksku mis maksab ruudulise märgiga baierlase omanikuks saada. Ja maksma hakkab 1-seeria senistest mudelitest ju vähem.
    Miks aga ei müüda meil näiteks Lancia Ypsiloni, miks ei valluta Smart meie müügitabeli tippe? Eks ikka seetõttu, et eestlastel puudub tegelikkuses ratsionaalne vajadus soetada endale väike (kesk)auto raha eest, mille eest saab juba suure keskauto, kuhu peale poekoti ka kogu pere koos isiklike asjadega peale mahub.
    BMW 1-seeria turuletulek on paljude eestlaste jaoks mõneti arusaamatu, sest on ju BMW imago meie jaoks eeskätt sportlik ja luksuslik, ning VW Golfi või Toyota Corolla sarnast pereautot ei saa temast kunagi vaatamata sellele, et oma mõõtmetelt on ta just nendega ühte masti. Häda lihtsalt selles, et tema hind ulatub samasse suurusjärku hoopis VW Passati ja Toyota Avensisega.
    Ometi võib pärast Münchenis toimunud testisõitu tõdeda, et asi pole sugugi nii mõttetu ning kõik oleneb sellest, millega võrrelda. Oma hinnalt hakkab BMW 1-seeria olema samal pulgal kõige odavama 3-seeriaga ehk Compactiga (alates ca 330 000 kroonist), kuid sellel on vaid kolm ust ning ajale jälgu jääv disain. Sõiduomadustelt ei jää 1-seeria praegusele kolmandale mitte millegi poolest alla ja ka salongi mõõtmed on igati võrreldavad. Pluss viiendale seeriale sarnanev disain, I-drive juhtimissüsteem ja palju muud, mida praegusel kolmandal seerial ei ole. Seega, miks mitte ka Eestis, kui 3-seeriat näeb meie tänavapildis piisavalt ja 1-seeria saab olema vaieldamatult odavaim BMW.
    Sõiduomadused on 1-seerial samuti sellisel tasemel, kuhu reeglina seda mõõtu autod ei küündi. Tagaveoline, kuuekäigulise käsikasti ja 2-liitrise diiselmootoriga BMW 120d, millel võimsust 163 hj, võimaldab Saksamaa kiirteel arendada ilma vähimagi ponnistuseta enam kui 200 km tunnikiirust, kurvilistel Baieri mägiteedel võid aga ennast sõitma unustadagi. Rooli, siduri, käigukasti ja vedrustuse koostöö on sedavõrd viimseni lihvitud, et isegi kui tekiks halastamatu soov see ebaharilikult väike ja kallis baierlane maa põhja kiruda, ei ole kinni hakata mitte millestki. Kõik toimib perfektselt ja tema väiksusest saad aru alles siis, kui autot eemalt silmitsed.
    Mootoreid on 1-seerial ühtekokku neli, kaks bensiini- ja kaks diislitoitel. Kõige lihtsama variandi kapoti all tiksub 1,6-liitrine ja 115 hj bensiinimootor, teine bensiinimootor on kaheliitrine ja 150hobujõuline. Diiselmootoritest lahjem variant on 1,8-liitrine ja 122 hj, võimsam 2-liitrine ja 163 hj. Viimaste puhul pole vist mõtet mainidagi ühissurve sissepritset, muutuvate labadega turbolaaadurit jms, mis tipptasemel diiselmootorite juures on tänapäeval suisa elementaarseks muutunud.
    Erinevaid tehnoloogilisi abivahendeid on aga sedavõrd palju, et nende ülesloetlemiseks kuluks terve eraldi artikkel. Kliimaseadmest, pardaarvutist ja muust säärasest rääkimata. Ja mis 1-seeria juures veel tähelepanuväärne ? ta ei käivitu ega seisku võtmest nagu tavaline auto, vaid nupust.
    Ja muidugi küsimus, mis kõiki kõige rohkem huvitab: millal seda autot võib Eesti teedel kohata? Vastus oleks, et kohata võib juba kohe-kohe, sest augusti lõpus jõuavad siia esimesed demoautod. Aktiivne müük hakkab aga pihta tõenäoliselt septembris.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.