Ehkki hinnad on tänu sellele hakanud langema, ei pruugi see tendents olla tarbijale kokkuvõttes kasulik ? liiga palju tuuakse Eestisse autosid, mille saatusest ja tehnilisest seisukorrast pole ostjal õrna aimugi ning korralikku tehnohooldust saanud siinsed ?teise ringi? autod ei suuda liisingufirmade madala kuumaksu ja kõrgema jääkväärtuse tõttu oma hinnalt sissetoodavatega konkureerida.
Kui veel kaks aastat tagasi oli Eestisse toodud pruugitud autode ja uute autode arv enam-vähem võrdne, siis tänaseks on kolm neljandikku pruugitud ja vaid üks neljandik uued. Näiteks tänavu juulis Eestis esmaselt registreeritud 4776 autost on ARKi andmetel 3503 ehk 73% pruugitud. Kokku on tänavu seitsme kuuga toodud Eestisse juba 16 565 pruugitud sõiduautot, uusi aga vaid 10 255. Võrdluseks, kaks aastat tagasi toodi Eestisse samal perioodil 8540 pruugitud autot, samal ajal kui uusi müüdi 8915.
Paljud on hakanud ise Saksamaalt autosid tooma, samuti on tekkinud uus äri neile, kes veavad autosid Leedust. Ehkki needki autod on pärit Saksamaalt, on sageli tegemist avariilise autoga, mis Leedus üles klopsitud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõik see tekitab pruugitud autode turul paraja segaduse ega anna ostjale vähimatki tagatist. Ostja jaoks oleks kindlaim viis soetada pruugitud auto ametlikust esindusest, kus on selge tema ajalugu ja tehtud põhjalik ülevaatus. Samas on sealsed autod reeglina kallimad, sest liisingufirmad on odava kuumakse nimel jätnud autode jääkväärtuse selliseks, mis ei suuda kiirelt reageerida muutuvale turule. Keskmiselt müüvad meie esindused ühe pruugitud auto iga kolme uue auto kohta, Soomes aga näiteks ühe uue iga 1,5 pruugitud auto kohta. Tekkinud olukorra miinuseks on ka see, et vana autot on üha raskem uue vastu välja vahetada. Hinnad on madalad ja turg pakutavatest autodest üleküllastunud.