• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,91%38 529,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,93
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,91%38 529,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,93
  • 27.08.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pruugitud autode turg hakkab üle kuumenema

Ehkki hinnad on tänu sellele hakanud langema, ei pruugi see tendents olla tarbijale kokkuvõttes kasulik ? liiga palju tuuakse Eestisse autosid, mille saatusest ja tehnilisest seisukorrast pole ostjal õrna aimugi ning korralikku tehnohooldust saanud siinsed ?teise ringi? autod ei suuda liisingufirmade madala kuumaksu ja kõrgema jääkväärtuse tõttu oma hinnalt sissetoodavatega konkureerida.
Kui veel kaks aastat tagasi oli Eestisse toodud pruugitud autode ja uute autode arv enam-vähem võrdne, siis tänaseks on kolm neljandikku pruugitud ja vaid üks neljandik uued. Näiteks tänavu juulis Eestis esmaselt registreeritud 4776 autost on ARKi andmetel 3503 ehk 73% pruugitud. Kokku on tänavu seitsme kuuga toodud Eestisse juba 16 565 pruugitud sõiduautot, uusi aga vaid 10 255. Võrdluseks, kaks aastat tagasi toodi Eestisse samal perioodil 8540 pruugitud autot, samal ajal kui uusi müüdi 8915.
Paljud on hakanud ise Saksamaalt autosid tooma, samuti on tekkinud uus äri neile, kes veavad autosid Leedust. Ehkki needki autod on pärit Saksamaalt, on sageli tegemist avariilise autoga, mis Leedus üles klopsitud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõik see tekitab pruugitud autode turul paraja segaduse ega anna ostjale vähimatki tagatist. Ostja jaoks oleks kindlaim viis soetada pruugitud auto ametlikust esindusest, kus on selge tema ajalugu ja tehtud põhjalik ülevaatus. Samas on sealsed autod reeglina kallimad, sest liisingufirmad on odava kuumakse nimel jätnud autode jääkväärtuse selliseks, mis ei suuda kiirelt reageerida muutuvale turule. Keskmiselt müüvad meie esindused ühe pruugitud auto iga kolme uue auto kohta, Soomes aga näiteks ühe uue iga 1,5 pruugitud auto kohta. Tekkinud olukorra miinuseks on ka see, et vana autot on üha raskem uue vastu välja vahetada. Hinnad on madalad ja turg pakutavatest autodest üleküllastunud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele